80-годишното американско списание "Нюзуик" публикува днес последния си печатен брой.

Последната корица представлява черно-бяла снимка на централата на изданието в Манхатън с надпис "last print issue" (последен печатен брой). Смъртта на печатното издание беше причинена от намаляването на приходите от реклама, тъй като читателите се насочват към онлайн медиите.

От новата година "Нюзуик" ще излиза само в дигитален вариант, а главната редакторка на списанието Тина Браун определи това като "нова глава" за изданието. Браун стана главна редакторка на "Нюзуик", след като то се сля с новинарския сайт The Daily Beast.

Първият брой на списанието се появява на 17 февруари 1933 г. То веднага прави силно впечатление с корицата си, на която се поместват седем снимки - по една новинарска история за всеки ден от седмицата. Макар винаги да е на второ място след конкурента си "Тайм", списанието печели слава през 60-те години на миналия век заради отразяването на движението за граждански права.

В най-добрите времена на "Нюзуик" тиражът му достига 3 милиона броя, но намаляващите читатели и приходи от реклама станаха причина за сериозни загуби. Списанието беше продадено от Вашингтон Пост Къмпани на бизнесмена и издател Сидни Харман за 1 долар през 2010 г. и се сля с Daily Beast три месеца по-късно.

Преминаването към дигитален вариант ще позволи на "Нюзуик" да ограничи разходите си, изключвайки тези за печат и разпространение. Но списанието ще загуби пари от рекламодатели в печатни медии, които по традиция плащат повече, отколкото колегите им в онлайн медиите. The Daily Beast потвърди, че ще съкрати голяма част от служителите на изданието.