Недоволство заради липсата на асфалт. Жители на селата Гълъбовци, Гургулят и Ракита излизат на пореден протест, след като години наред получаваха обещания за ремонт.
Пътят между трите села, който не се поддържа от около 40 години, е на Агенция пътна инфраструктура (АПИ).
Намира се на по-малко от 10 километра от почти готовата магистрала „Европа“, но е критично разбит. За него обаче въпреки това се изисква винетка. Отсечката между селата Гълъбовци и Сливница е най-запазена.
Две села по-надолу преди са имали и асфалт. Вече го засипват с чакъл, защото е по-евтино. С максимална скорост от 15 км/ч, осем километра между Гълъбовци и Ракита се взимат за 40 минути. Въпреки че на практика път няма, пътни знаци има и дори са сравнително нови.
След серия протести от АПИ обещаха ремонтът да започне още пролетта на 2021 г. Това така и не стана. Жителите на трите села излязоха на пореден протест, но този път пред сградата на Пътната агенция.
Тогава от там гарантираха, че нов път ще има до края на 2024 г. Ремонт стартира, но след като асфалтът беше премахнат, машините спряха. Днес на шега наричат трасето с името „Пътят към Европа“.
„Проблемът стана исторически. Това, което се случва, е просто обидно. Държавата ни третира като стадо овце. С една тояжка те побутват, едни кучета те лаят и ти казват какво да правиш, какво да не правиш. И ние овцете трябва да слушаме какво ни се казва, но на нас ни омръзна. Стига толкова“, каза Атанас Ловчинов, който не за първи път протестира, недоволен от случващото се.
По думите на жителя Александър Маринов и кметът на община Сливница ще се включи и ще подкрепи гражданите в протестната им готовност.
„Добрахме се до първа копка и машините спряха. Казаха ни, че метеорологичните условия не позволяват. После бяха канализациите. Не се строеше нищо, излязоха други пречки. Започнахме да ходим по институции, но от никъде не получихме адекватни отговори, което ни принуди да обявим стачна готовност. Кметът на община Сливница каза, че ще ни подкрепи. Няма да дадем задна“, каза още Маринов.