Британски специалисти са разработили ново сканиращо тялото устройство, което отчита точния размер на купувача и ще улесни пазаруването в интернет.

Клиентите все още се въздържат от поръчването на дрехи онлайн, защото впоследствие се оказва, че те не им стават. Някои хора дори смятат, че пазаруването в интернет никога няма да замени доброто старо изпробване на дрехите на място. Това е една от причините онлайн търговията с облекло да изостава от тази с музикални продукти, книги и електроника.

В САЩ например консултантската фирма "ComScore" отчита, че през месец юни тази година само 14 процента от парите, похарчени за закупуването на стоки през интернет, са изразходвани за дрехи и аксесоари.

Новият скенер, разработен от специалисти от лондонския Колеж за мода съвместно с изследователите от университета на Съри и компанията "Бодиметрикс", ще предложи разрешение на този проблем.

Филип Деламор от Колежа за мода изчислява, че между 30 и 60 процента от закупените онлайн дрехи се връщат. "Обичайна практика е клиентите да поръчват два или три размера от един и същ желан модел облекло, защото не са сигурни кой ще им стане", казва Деламор.

С новата система купувачът задава като отправна точка височината си, след което е достатъчно да качи своя снимка в цял ръст чрез уеб камера или смартфон. Фотографията се използва за създаването на триизмерен образ с точните мерки на клиента. Комбинирайки снимката с информация за размера на предлаганите в онлайн магазините дрехи, ще бъде преодолян и проблемът с разминаването в номерацията на различните сайтове.