Работодатели искат ограничаване на социалните мрежи и дори глоби за работниците, които влизат в тях в работно време. Средно 4 часа и 30 минути на ден прекарва в социалните мрежи всеки един потребител, сочи последното проучване у нас. Данните са за 2013 година, като престоят в мрежата се увеличава с 15 минути спрямо предходната година.

Фейсбук остава безапелационен лидер сред интернет потребителите - над 85% от хората, които ползват социални мрежи, имат профил там. На второ място по популярност се нарежда Google+, а трети вече са LinkedIn, които са изпреварили дори Twitter.

Компанията, в която работи Ралица Костова, е забранила социалните мрежи за повечето си служители. Тя обаче има достъп до тях, защото работата й е да подбира кадри за определени позиции.

"Ние се свързваме с кандидати, които предпочитат да използват социалните мрежи, за да си търсят работа, и всъщност чрез своите мобилни телефони, достъп от вкъщи, те използват социалните мрежи именно за тази цел", казва тя.

Повечето работодатели обаче смятат, че свободното сърфиране в интернет разсейва служителите. Освен това напоследък много вируси влизат във фирмените програми именно през социалните мрежи.

Въпреки това, компанията на Христо Ласков има своя собствена социална мрежа. Навлизането на фирмени мрежи набира все по-голяма популярност, защото пести време и средства.

Работодателите са пресметнали, че 1/3 от работното време на работниците отива за сърфиране в мрежата. По-сериозен е проблемът с разсейването, загубата на концентрация, с необходимостта след това най-малко на половин час за адаптация със задачите и навлизане.

Българската икономика губи около 300-400 милиона лева годишно от разсейването на работниците в интернет. Facebook имат интересен план как да направят използването на социалната мрежа по време на работа съвсем приемливо и за работодателите. В момента се работи по проект за "Работен Фейсбук", който ще дава възможност за разговори с колеги, връзка с бизнес партньори и съвместна работа върху документи.