Великден в Ямбол: Да пазаруваш с баскетболната легенда Иван Чолаков (ВИДЕО)
Един от най-успешните треньори в българския баскетбол пазарува дисциплинирано, според насоките на майка си и жена си
Успешни малки и големи компании взеха престижните ESG отличия за 2023 година в най-авторитетния национален конкурс за корпоративна социална отговорност, устойчивост и многообразие. bTV Media Group с приз за своята ESG инициатива „Добрият Пример | Зелената седмица“
На официална церемония на 19 март 2024 г. в х-л „Балкан Палас“ Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви победителите в Годишните награди за отговорен бизнес 2023 – най-утвърдения конкурс за корпоративна социална отговорност, устойчиво развитие и многообразие в България, който се провежда под мотото „Дай добър пример“. За авторитетните отличия, които бяха връчени за 21-ва поредна година, се състезаваха впечатляващите 126 ESG инициативи, осъществени от 82 компании.
Престижните отличия бяха връчени от министъра на икономиката и индустрията Богдан Богданов, министъра на труда и социалната политика д-р Иванка Шалапатова, министъра на околната среда и водите Юлиан Попов, кмета на Столична община Васил Терзиев, заместник-министъра на образованието и науката проф. Генка Петрова, заместник-министъра на иновациите и растежа Мартин Гиков и британския посланик Роб Диксън.
Гости на церемонията бяха над 250 души – висши мениджъри на компаниите членове на БФБЛ и на компании, участвали в състезанието, членове на журито, съмишленици от публичния и гражданския, дипломати и медии.
Годишните награди за отговорен бизнес са знаков проект на Българския форум на бизнес лидерите, който предоставя престижна платформа за отговорните компании и техните успешни и вдъхновяващи кампании в подкрепа на хората, обществото и природата. При откриването председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян подчерта ролята на отговорния бизнес за създаването на устойчива икономика и благоденствие за цялото общество.
Голямото отличие „Инвеститор в обществото“ спечели Лидл България с инициативата „Ти и Lidl за нашето утре: трансформацията“.
Yettel България взе златото в „Инвеститор в знанието“ – категорията с най-много кандидатури тази година, с програмата си за безопасен интернет и развитие на дигитални умения.
„Инвеститор в околната среда“ е Foodobox с едноименното мобилно приложение, което се бори с разхищението на храна и за три години е допринесло за 75 тона по-малко СО2 емисии.
Vivacom се класира на първо място в „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ със своята Лятна стажантска програма.
Yettel България заслужи и големия приз в категория „Многообразие на работното място“ с цялостната си политика за многообразие и приобщаване, която включва програмата за хора с различни възможности „Рамо до рамо“, младежките програми Hub by Yettel, Втора смяна и други. Категорията бе въведена в конкурса преди четири години и цели да популяризира Хартата на многообразието – съвместна инициатива на Българския форум на бизнес лидерите и Центъра за изследване на демокрацията за насърчаване на политиките за недискриминация, равнопоставеност и приобщаване в работна среда. Хартата в България е част от европейската платформа, която обединява 26 национални харти. Наградата предоставя на отличените две допълнителни възможности – да споделят своя опит и добри практики на предстоящ уебинар за многообразие на работното място, организиран от БФБЛ, и да присъстват на официалното откриване на Европейския месец на многообразието в края на април в Брюксел.
Кампанията Giving Friday на dm България зае първото място в категория „Маркетинг, свързан с кауза“. bTV Media Group взе също приз със своята ESG инициатива „Добрият Пример | Зелената седмица“.
Foodobox грабна и приза за „Най-добра социална политика на малко или средно предприятие“. През платформата на компанията ресторанти, пекарни и супермаркети продават с намаление продуктите си с изтичащ срок на годност на крайните потребители.
В конкуренция с всички 126 кандидатури, участвали в конкурса, Paysafe България взе специалната награда „Engage“ със своята КСО програма за подкрепа на местната общност, развивана в партньорство с граждански организации и подобрила живота на деца, възрастни хора, жени в риск и много други. Това отличие се връчва за цялостна ангажираност и участие на служителите, а носителят се определя от Британското посолство в София.
Пълен списък с отличените компании и проекти може да бъде намерен тук. Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) организира влиятелния конкурс eжегодно от 2003 г. насам, за да насърчи добрите ESG практики и да популяризира корпоративните програми с най-голямо въздействие. В състезанието с мото „Дай добър пример“ участват компании от всички сектори на икономиката от цялата страна независимо дали са членове на БФБЛ или не. Така конкурсът предоставя широка и представителна картина на ангажираността на частния сектор с решаването на редица обществени предизвикателства. Победителите се определят от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите, а победителите в седемте категории на конкурса и носителят на специалната награда получиха статуетки, изработени от художника Никола Енев.
Престижната церемония включваше представяне на всички номинации, като техни резюмета са публикувани в архива на Наградите на сайта на БФБЛ.
Водеща на събитието беше Евелина Павлова, а за настроението в залата се погрижиха музиканти от Quarto квартет.
Един от най-успешните треньори в българския баскетбол пазарува дисциплинирано, според насоките на майка си и жена си
Прогнозата за дъжд не уплаши румънските туристи, които напълниха големите хотели по Черноморието
Луксозните индийските железници, които са част от националната железопътна система на Индия, правят своя дебют през 80-те години на миналия век