„Отворихме за движение локалните платна на бул. „Гоце Делчев“ и бул. „Цар Борис III“, които бяха затворени заради строителство на метростанция от третия лъч“. Това съобщи в профила си във „Фейсбук“ кметът на София Йорданка Фандъкова.

„Следващата неделя предстои пускането на движението по бул. „Патриарх Евтимий“, стеснения ще останат само при двете метростанции“, се казва още в съобщението.

Днес Фандъкова, премиерът Бойко Борисов и министърът на транспорта Ивайло Московски провериха работата по изграждането на третия лъч от метрото.

Всичко по строителството на метрото е предизвикателство, коментира кметът. „В София не се строи лесно – градът трябва да продължи да работи и да живее, а текат и подземни реки и води. Справят се строителите. Предизвикателство е и намирането и осигуряването на финансиране, организацията на движението. Като се освободи движението ще имаме обновен бул. „Патриарх Евтимий“, обновени тротоари, засадени дървета“, каза Фандъкова.

Строителството на третата линия на метрото върви по график, отчете още тя. От следващата седмица започва изпълнението на следващите четири станции към кв. „Овча купел“, за които беше одобрено финансиране от Европейската комисия.

Съфинансирането, осигурено от бюджета на София за третия лъч, е 214,7 млн. лв.

През втората половина на 2019 г. планираме да сме пуснали нови 12 км метро с 12 метростанции, се казва в друго съобщение на кмета.

„Исках да покажем какъв подземен град всъщност се прави под близо двумилионен работещ, дишаш град, без дори много хората да го усетят“, заяви премиерът.

Той също отчете, че строителството се движи в срок и призова за „още година и нещо търпение“.

Третият лъч ще свърже метрото с железопътния транспорт от Перник. Така според Борисов хилядите автомобили, които влизат сутрин в столицата от Перник и вечер излизат, ще могат да бъдат оставяни на буферен паркинг. „Всеки, който иска да слезе от автомобила и да не задръства София, да щади околната среда и въздуха, който искаме да е чист, може да го ползва“, отбеляза той.

„Капацитетът на третия лъч на метрото е 50 000 души. Виждате най-съвременните влакове, най-съвременната електронна система за управление, виждате нещо, което, ако е било лесно, отдавна да е било направено“, коментира още Борисов.