Истински автомобилни бижута от близкото и далечното минало събраха погледите на пловдивчани на централния площад навръх Гергьовден. От там започна шестото издание на международното рали за ретро и класически автомобили „Марица“.

В него участват няколко десетки автомобила от България, Гърция и Турция.

Маршрутът на тридневната ретро гонка започва от Пловдив, преминава през  Хасково, прохода  “Маказа”, гръцкия град Александруполис и свършва в Одрин.

Сред участниците е Боби Делчев, който от 26 години живее във Великобритания и притежава „Ролс-ройс”, произведен през 1984 г. Атрактивният луксозен кабриолет събра погледите на публиката и предизвика истинска суматоха около себе си.

Снимка: Емил Кацаров

„Това е „Ролс-Ройс Корниш-2”, 1984 г. Двигателят му е 6700 кубика, а скоростите са автоматични. Това е т.нар. романтична кола” – води се най-луксозният кабриолет в света.

Всеки, който в близкото минало е бил "някой", е имал такава кола, тя е била символ на успелия човек. Продължават да ги карат, разбира се. По принцип 80 процента от ролсовете са живи...”, разказва пред камерата на bTV гордият собственик Боби Делчев, и уточнява:

„Всичко е ръчна изработка. Това са естествени материали – кожа, орех. Конските сили са над 200. „Ролс-Ройс” никога не обявяват конете официално, но се знае, че са около 220. Максимална скорост е 200 км/ч. Колата е икономична е: гори 20 на 100!

Не е трудно да бъде поддържан такъв автомобил, но частите са скъпи. Самото шофиране... По времето на „Силвър клауд” – т.е. 1956 и 1959 г. – тръгва една легенда за „Ролс-Ройс”  – че дори и със 100 км/ч най-шумното нещо в колата е секундарникът на часовника”, разказва гордият собственик.

Хот-род на спортен „Мерцедес” от 1936 г. също беше сред най-сниманите коли на площада в Пловдив.

Собственикът Кирил Николаев е от Хасково и споделя, че хобито му е да реставрира класически  автомобили. Мерцедесът – купе от 1936 г. е снабден с двигател от „Лотус”. През 30-те години това е една от малкото коли с турбо-компресор.

Снимка: Емил Кацаров

„Използвал съм някои детайли – като шасито и други елементи от оригиналната кола. Те са били спортни коли, доста рядка серия. Просто са били едни от елегантните коли на „Мерцедес”. Сега, в момента е 220 к.с., а по каталог е 170. Усещането при шофиране на такъв автомобил – приятна работа...  където и да караш, всички махат, заглеждат се, радват се на колата...”, разказва пред bTV Кирил Николаев.

Сред участниците в ретро ралито е и варненско „Порше Карера”, произведено през 1972 г.

То впечатли публиката с хищническия си форсаж и достойно за възхищение ускорение от място. Автомобилът е с мощност 300 к.с., произвеждани от 3-литров атмосферен двигател.