Най-голямата фирма за производство на жп техника ще инвестира у нас 300-400 млн.лв.
Китайският инвеститор няма претенции за държавни гаранции
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 5
    0

Най-голямата фирма за производство на железопътна техника в Азия ще инвестира у нас 300 – 400 млн. лв. в завод за локомотиви и вагони. Инвеститорът няма претенции за държавни гаранции.

Това съобщи министърът на транспорта Христо Алексиев пред журналисти в Черепиш. Той, заедно с министър-председателя Огнян Герджиков, министри от кабинета и ръководители на дипломатически мисии у нас пътуваха от София до Черепиш с парен атракционен влак.

Китайският инвеститор е готов да плати на държавата половин милиард лева – 250 млн. за старите дългове и още толкова за завода за производство на вагони, посочи Герджиков.

Инвеститорът CRRC е с оборот от около 45 млрд. долара на година. Компанията иска на базата на съществуващи мощности да изгради нови за производство на подвижен състав, не само за нуждите на БДЖ, но и за железниците в региона, посочи министър Алексиев.

Огнян Герджиков
Снимка: Министерски съвет

Той каза, че китайският инвеститор се е свързал с българската държава и в рамките на две седмици се очаква да изпрати писмо за инвестиционно намерение. Инвестицията ще осигури дългосрочна наличност на подвижния състав за период от 15 – 20 години. Алексиев каза, че китайците са склонни, като схема подобна на лизинг, първоначално да финансират цялата инвестиция за нов подвижен състав и тя да бъде изплатена за период от десет години, например.

Огнян Герджиков
Снимка: Министерски съвет

Транспортният министър обяви, че инвеститорите са склонни също така да рефинансират дълга на БДЖ в размер на 260 млн. лв. към облигационерите. Това ще позволи да рефинансираме и сегашните задължения на БДЖ, за да може да гарантираме стабилност в дългосрочен план, каза министърът. Той посочи, че калкулацията за общата инвестиция на китайската компания е 500 млн. лв., като може да се завиши до 600 млн. лв., защото включва преструктуриране и рефинансиране на досегашните задължения на БДЖ.

По думите на министъра идеята е инвестицията да бъде изплащана с капиталовия трансфер от държавата към БДЖ и китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция, за да могат да кредитират една такава инициатива. Държавни гаранции няма да има, каза министър Алексиев.

Вижте повече във видеото:

  • 5
    0
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре