Автогарите засилиха мерките за сигурност. Собствениците на автобуси ще трябва да осигурят постоянно видеонаблюдение, да засилят охраната ,да определят специални зони за сигурност, както и да назначат служител, който да отговаря за безопасността на пътниците.

Транспортното министерство въведе и 1000 лв. глоба за шофьорите, които пренасят багаж на хора, които не са пътници.

Автобусните превозвачи твърдят, че след атентата в Бургас са си инструктирали хората да не возят безстопанствен багаж. Знаят, че глобата за шофьора е 1000 лева, а за тях - 3000 и това ги е стреснало.

Въпреки планираните поправки в закона, изпращането на пакети по автобусите все още е практика. Екип на bTV изпрати без проблеми багаж до Враца срещу скромната сума от 2 лева. Когато пристига във Враца шофьорът учудено вдигна рамене и каза, че няма уговорка да предава каквото и да било пакет.

Иначе пътниците в автобусите са раздвоени по отношение на изпращането на багаж без придружител.

„Вярно е, това е опасно, но в същото време това не ни е приято, защото ние изпращаме често багаж на децата си в София и ако няма познат, разчитате на шофьора, да, но сега шофьорите не приемат, всички имат в колите си заповеди”, бе един от коментарите по темата.

Според експерти по сигурността важно е в законовите поправки да се предвиди кой и как ще контролира шофьорите и транспортните фирми.Уреждането на проблема с пакетите без надзор е само част мерките, които се предвиждат в новия проектозакон.

Ще бъде въведен съвсем нов регламент за безопасността на самото пътуване. От 50 на 1000 лева скача глобата за всички по веригата, допуснали да се превозват хора в автобуси, които не са минали задължителен преглед преди път или пък са технически неизправни. До момента практиката показва, че за превозвачите е по-изгодно си платят, вместо да поддържат в изправност превозните средства.