Втора седмица летището в Бургас е затворено за ремонт. Концесионерът обясни, че това се налага заради подобряване безопасността на настилката на пистата и светосистемата на летището. Ремонтът ще продължи до полунощ на 30 март.

На 31 март България влиза в Шенген по въздух и море, и от тази дата трябва да бъдат възстановени полетите на бургаското летище.

Снимка: bTV

Според черноморските кметове не само непредвидените ремонти, но и недостатъчните на брой полети до Бургас пречат на развитието на туризма, от което страда целия регион.

Парите за нови полети да се събират във фонд, предлага кметът на Поморие. Държавата и концесионерът да внасят по 200 000 лева. А вноските на общините от Бургас, плюс Сливен, Ямбол и Стара Загора ще са на глава от населението, по справка от ГРАО.

„Ние, черноморските общини да плащаме по 2 лв., във вътрешността общините да плащат по 50 стотинки“, предлага Иван Алексиев – кмет на община Поморие.

Държавната вноска за полети може да дойде от процента на концесионната такса на летището. Останалите приходи ще бъдат събрани от туристическия данък. 

„Една част вместо да насочваме за реклама на региона, ще го отклоним за купуване на линии, казва Алексиев.

Според авиопревозвачи около 200 000 евро са необходими за откриването на редовна линия. Целта е още през октомври да започнат зимните полети до Бургас. Туристическата камара подкрепя решението.

„Нашата леглова база в пъти превишава на Северно Черноморие легловата база и ще отвори много крилата на сезона“, каза Евелина Пулева – Регионална туристическа камара – Бургас.

„Фрапорт Туин Стар Мениджмънт“ АД винаги е инициирал и приветствал активно всеки конструктивен диалог и предложения за развитието на трафика на аеропорта“, заявява в позиция концесионерът на летище Бургас.

Ако държавата и летищния оператор откажат да съдействат, кметовете ще поискат концесионния договор да бъде разтрогнат.