Трета година коли и багери се разминават на косъм на граничния пункт „Капитан Андреево”. Трета година най-големият сухопътен пункт на Балканския полуостров е строителна площадка. По график строителството трябваше да приключи още през 2013 г.

Мащабният ремонт се финансира с банков заем и пари от бюджета. Средствата - общо 107 млн. лв., трябваше да стигнат освен за ремонта на пункта и за изграждане на нов модерен терминал и закупуване на скъпа апаратура за службите.

„Все още нищо не е пристигнало. На нас молбата ни е в момента да оборудваме съществуващите гишета и да работят, а пък за ренгените не мога да ви отговоря, нямам представа”, обясни пред bTV временно изпълняващият длъжността директор на Митница „Свиленград” Стефан Марашев.

Възложител на проекта е Министрество на финансите, откъдето информираха писмено, че причините за забавянето са комплексни и виновен няма.

Като една от причините за забавеното строителство министерството посочва работещия пункт, въпреки че предварително се е знаело, че границата не може да бъде затворена заради този ремонт. С появата на екипа на bTV на пункта строителството спря, а ръководителят на проекта избяга.

От Министерство на финансите твърдят, че договорът със строителя е на стойност 31 млн. лв. без ДДС. Колко точно е оскъпяването от забавения ремонт - не става ясно. Ясно е обаче, че най- потърпевши от ремонта са шофьорите. „Въртим се там, мухи в буркан. Тука по тия кантари всичко е в ремонт, дупки, арматури, късаме гуми - всичко пречи”, оплака се водачът Иван Димитров.

А опасността някой да попадне под гумите на маневриращ камион е реална, признават и от митницата. „Рисково е, особено нощно време, когато няма и достатъчно осветление. По принцип на пункта няма достатъчно осветление, тъй като ремонтът още тече”, коментира временният началник на митницата Стефан Марашев.

От Финансовото министерство обещават строителството да приключи през август тази година - с уточнението, че и този срок може да се окаже предпоследен, при форсмажорни обстоятелства. За сравнение, същият ремонт на турския пункт „Капъкуле” приключи за малко повече от една година и когато един от навесите протече, властите в Одрин осъдиха изпълнителя. А за капещият чисто нов навес на „Капитан Андреево” никой не търси сметка от строителя.