На 100% се ангажирам, че няма да позволя лошо качество на строителните обекти с цел спазване на поетите срокове или ускоряването им. В това увери регионалният министър Лиляна Павлова при проверка на Южната дъга на Околовръстния път в София, която ще бъде пусната в експоатация почти 3 месеца по-рано от предвиденото.

Павлова е получила уверения, че участъкът ще бъде готов на 10 юни, вместо на 29 август, което ще облекчи значително трафика преди началото на активния летен сезон. „Предвид очаквания голям трафик през месеците юли, август, те ще могат още на 10 юни да пуснат тази част от обекта, като разбира се, останалите, включително връзката с бул. „Климент Охридски”, ще останат както е по срок, за края на август, началото на септември. По-важното е, че основното трасе ще бъде пуснато предсрочно, за да отключим терена”, каза Павлова.

44 милиона лева е стойността на проекта за рехабилитация на Южната дъга на Софийския околовръстен път, информира управителят на „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров, който придружи Лиляна Павлова по време на инспекцията на строителните работи. Според лазаров финансирането се осъществява по две направления – по ОП „Регионално развитие” и от държавния бюджет. „Тази магистрала не е рехабилитирана от 1984 година”, каза инженерът.

По темата за евентуалното увеличение на скоростта по автомагистралите, ресорният министър коментира, че разрешението за 140 км/ч със сигурност няма да бъде за стари участъци, като тези по АМ „Тракия”.
„Тук говорим да се даде възможност за новите магистрални участъци да се кара със скорост 140 км/ч, тъй като те отговарят на всички изисквания. Това са участъците на „Тракия”, която сега ще пуснем, впоследствие „Марица”. За всички останали пътища ще останат съществуващите ограничения, включително 90 км на места”, каза министърът.

Тя поясни, че технологията за рехабилитиране с рециклиран асфалт, която ще бъде приложена в участъка на автомагистрала „Тракия” край Пазарджик, е изключително устойчива и качествена. „Технологията се прилага и по света, устойчива е и е два пъти по-евтина, което е много важно при условията на лимитиран бюджет. Пътища, които са правени по нея, вече 7 години не са мръднали, по никакъв начин”, заключи Павлова.