Столичното метро се обслужваше тази сутрин в пиковите часове от по-малко влакове поради техническа причина. Стотици хора засъсняха за работа

Влаковете се движеха през интервал 16-20 минути вместо редовните 4-5. Проблемът беше отстранен малко преди 10 ч., а в 10.47ч. беше възстановен редовният интервал на движение на влаковете по линиите на метрото. 

"Техническият проблем е свързан с влак, който е спрял да се движи на изхода на депото в кв. „Обеля“ и препречва движението на останалите мотриси. В момента се правят опити той да бъде изтеглен, за да освободи пътя за движение на другите влакове", обясни Стоян Братоев, директор на „Метрополитен” ЕАД.

В сутрешните часове по трасето се движиха едва 20 влака.

Инж. Братоев изрази надежда проблемът да бъде отстранен преди 8 ч., но и след това проблемът продължи, като в пиковите сутрешни часове станциите на метрото се напълниха с пътници.

Експертите работят върху версия причина за аварията да е топлото време, което може да е повишило температурата на коловозите в метрото.

Зрители на bTV сигнализираха, че са чакали метрото по над 15 минути, някои от тях казаха дори за половин час.

„Метро в 8:30 сутринта след 15 минути чакане в Европейска столица. Без предупреждение чакахме почти 30 минути метро в час пик”, написа наш зрител в рубриката „Аз, репортерът” и сподели снимка с таблото на метростанция „Европейски съюз”.

Снимка: Аз, репортерът

Извинителни бележки на касите

„Внимание уважаеми пътници. Поради технически причини влаковете се движат с нарушен график.” Така рано тази сутрин стотици столичани закъсняха за работа. Метрото закъсняваше по всички направления. Пътници признаха, че са прекарали повече от час в чакане и придвижване в метрото.

Таблата в метрото не работеха, показваха нула минути. Така пътниците не можеха да се ориентират кога идва следващият влак.

Малко преди 11 часа движението в метрото беше възстановено. Стотици пътници бяха разгневени, защото закъсняха за работа и имаха излишни скандали с шефовете си.

Пътници в разговорите си с нас призоваха метрото в София да последва един добър пример от подземната железница в Япония. Когато има закъснения като днешното, на касите да се издават извинителни бележки за пред работодателя.

Това е вторият случай на авария в софийското метро. Само преди месец мотриса заседна между станциите "Сердика" и "Централна гара", а десетки столичани останаха блокирани вътре.

Тогава се оказа, че системата, която подава въздух във метровлака, е отказала.