Във Враца започнаха да кърпят дупките по улиците по американска технология. Тя се прилага за първи път у нас и според строителите е много надеждна. Методът помага старият и новият асфалт да се споят така, че настилката да издържи по-дълго.

Две странни платформи обикалят тези дни разбитите улици във Враца. Вдигат пушек и шум, но от фирмата, която изкърпва дупките, уверяват, че е за добро. Износеният асфалт се нагрява до 180 градуса, за да се премахне по-лесно, след което почистеният участък се пълни с нова смес.

„И се разчита спояването на старата с новата да е с топло с топло, а не както при изрязването - студено с топло. Кръпката става за десет минути, след 15 може да си я газите”, обяснява Илия Каленски, бригадир.

Затоплящите процедури се извършват с газ пропан-бутан.

От общината във Враца, която е възложител на ремонтите, се чувстват като пионери с новите машини. Досега те били използвани у нас единствено за взимане на проби от пътя по магистралите.

„Към настоящия момент сме изпълнили 16 улици в град Враца. Може да бъдете уверени, че качеството е на ниво”, коментира Николай Йорданов, зам.-кмет на Община Враца.

Качеството може и да е на ниво, но половинчатата работа за поредна година ядосва мнозина. Жители на града искат цялостен ремонт на улиците, а не само кърпене на дупки.