Мащабни проверки на производители и търговци на вина започна Изпълнителната агенция по лозата и виното. Обект на инспекциите е документацията и дневниците, в които са отразени сключените сделки и продадените количества вина от различни партиди. Паралелно върви акция и по Черноморието, за да се засекат данните от продадените и закупените количества вина.

„Да видим дали това вино, което се предлага по магазините, действително е излязло с това количество и с това качество от предприятията, така че да има пълен контрол на пазара на винени продукти”, обясни Красимир Коев, изп. директор на Агенцията по лозата и виното.

Екип на bTV придружи инспекторите на проверка в един от големите ваканционни комплекси в Несебър. „Ол инклузив” се предлага бяло вино и розе, което е в опаковки от 20 литра и се оказва от лицензиран производител.

Въпреки завишената консумация на вино, заради ръста на туристи от над 30 000 литра на сезон, от хотела са категорични, че не зареждат с некачествен алкохол. „Гостът е психолог, има вече опит, той ги усеща нещата. Примерно, ако на госта започнеш да му наливаш от бутилка, която не е стандартна, не я отвориш пред него, той винаги ще остане с убеждение, че някой нещо го мами”, коментира Яни Калъчев - управител на ресторант.

От 10 лева „ол инклузив” на ден за турист, алкохолът излиза малко повече от лев. Според Агенцията по лозата и виното алкохолът менте по хотелите по морето, ако не е изчезнал, то значително е намалял.