Основното предизвикателство пред министрите от служебния кабинет беше дефицитът на доверие към институциите. Това каза вицепремиерът в служебното правителство Екатерина Захариева. „Чрез институциите работи правовата държава. Това е пожеланието ни към следващото правителство - да върне вярата в институциите”, посочи тя.

Завещанието на служебния кабинет е нова методика за определяне на цената на тока. Това стана ясно на отчета на икономическият екип на кабинета "Райков".

Ден преди края на мандата си, министър Асен Василев е сигурен, че цената на тока да няма да скочи на 1 юли. За целта обаче по-скъпите централи не трябва да продават на битовите потребители. А добавките за зелена и кафява енергия трябва да се извадят от цената за пренос.

Служебното правителство оставя и законопроект за независим енергиен регулатор, който да овладее монополите. Утре ще бъде оповестен анализ на Световната банка за енергийната ни система.

„Потреблението според анализите и на двата доклада няма да нараства значително. Трябва сериозно да помислим какво правим с всички мощности и как преразпределяме пазара”, заяви вицепремиерът в служебното правителство Екатерина Захариева.

Вторник ще е последният работен ден за служебните министри. Те завариха проблеми, която нямаше как да се решат за два месеца и половина.

„Аз някак си не се бях пазарил за това, но станах министър на Пирин”, заяви Юлиан Попов, който ръководеше екоминистерството.

Въпреки това служебният кабинет отчита напредък в електронните услуги, санирането на сградите и кредитите за малките фирми. За следващия кабинет остава рязането на ленти. В рамките на месец ще бъдат готови "Дунав мост 2", отсечки от магистралите "Струма" и "Хемус" и завършената магистрала "Тракия".

„Срочно се подготвя преструктурирането на дълговете на "БДЖ" АД, които сега са 474 млн. лева, от които 154 млн. лева са просрочени задължения”. Това заяви пред журналисти в Министерски съвет пък министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев.

„Процедурата за приватизация на "БДЖ Товарни превози" е в ход, но е удължена до 10 юни, за да може новото правителство да вземе своите решения за нея”, посочи Кръстев.