Пациент се жалва, че е платил за операция, без да му е извършена. Сигналът е за болница "Бургасмед", в която здравното министерство наскоро откри системни нарушения.

През март 88-годишният руснак Вадим пада и си чупи таза.

"Парапетът на тротоара беше много висок. Зави ми се свят и паднах. В болницата бях само на лежащ режим", разказва Вадим Новогрудский.

След три дни го изписват с препоръка за рехабилитация.

"Имало е някаква манипулация по наместване, ренгтен ли е, но не е операция. Има само фактура с искането от тях да заплатим операция", обясни дъщерята на пациента Олга Чолакова.

Роднините плащат 1092 лева за "оперативни процедури на таза".

Застрахователят обаче отказва да възстанови разходите с мотива, че не е проведено оперативно лечение, няма и описание на извършената операция в епикризата.

"Къде сме написали, че има операция?! Не сме написали – човекът има само наместване, не е опериран… Не са вземани пари под масата”, каза д-р Анатоли Пацов – началник на Отделение по ортопедия и травматология в МБАЛ "Бургасмед".

От болницата обясняват, че причина за недоразумението е името на клиничната пътека "Оперативни процедури". В нея били включени и неоперативни манипулации, като наместване на таза.

"Застрахователят би трябвало да ми възстанови сумата и да търси обезщетение от болницата, а не аз да се занимавам с разследване", коментира Олга Чолакова.

Застрахователят отказа коментар.