Софиянците, които останаха без парно и топла вода заради аварията на „Топлофикация – София” от 5 февруари, която все още не е отстранена, да подадат жалба до дружеството с претендиране на неустойка, призова омбудсманът Мая Манолова.

В жалбата изрично трябва да се поиска „Топлофикация” да извърши проверка на показанията от топломерите в абонатната станция и снемане на архивираната информация в паметта на уреда. Това трябва да стане най-късно до 1 март, защото тогава запаметената информация се нулира.

След получаването на искането  от „Топлофикация” са длъжни да извършат проверка и съставят протокол в присъствието на жалбоподателя, посочва Манолова.

Омбудсманът се обърна с писмо и до служебния министър на енергетиката Николай Павлов, в което настоява за спешна проверка относно аварията на столичната „Топлофикация”, така че министерството да изпълни контролната си функция, за да защити гражданите, а виновните лица да понесат отговорност.

Манолова препоръча също така да бъде направена ревизия на изпълнението на инвестиционната програма на дружеството, тъй като с темповете на монополиста за ремонт на съоръженията ще са нужни 1000 години – през миналата година са обновени едва 1,4 км от общо 1000 км тръбопроводи.

В писмото до енергийния министър омбудсманът поиска спешно промяна в Наредбата за топлоснабдяването, така че сметките за парното да отговарят на реално ползваната услуга.