Българите се жалват основно от Топлофикация, енергодружествата и мобилните оператори. През последната година се увеличават и сигналите за проблеми със стоки, купени по Интернет, показват данните на Европейския потребителски център и на асоциация "Активни потребители".

Миналата година в Европейския потребителски център са подадени 680 жалби. Една трета от тях са заради онлайн покупки.

По думите на Игнат Асенов, жалбите най-често са за недоставяне на стоките или за късно доставяне.

„Случва се като се достави стоката потребителят да не я хареса – вижда, че не е точно това, което си е представял и решава да я върне. Това законът му позволява да го стори в срок от 7 работни дни на територията на целия ЕС. Той връща стоката, но не получава парите обратно. По-малък е процентът на дефектни стоки”, обяснява той.

На един клик разстояние

Евгени Савов от скоро използва интернет магазини и най-често пазарува техника. Цените са по-ниски, а изборът – по-голям. Има още едно предимство: „По-лесно става с един клик”. Евгени казва, че когато поръчва внимателно следи каква информация има на сайтовете.

„Основното притеснение е, че няма да пристигне стоката. Един приятел си поръча подозрително евтина техника, която не дойде в посочения срок, но парите му бяха върнати”, посочва той.