Комисията за защита на потребителите предупреди за търговски трикове в голямото пазаруване преди Коледа. Неизгодни подаръчни комплекти, фалшиви намаления и отказ на рекламация са най-често срещаните нелоялни практики.

Най-често потребителите не могат да разберат изгодно ли е празничното намаление, защото не знаят каква е била цената преди него.

„Проблемът е че, хората не могат да разберат дали старата цена е била предлагана 30 дни, както изисква закона. Нашият съвет е да гледат абсолютните цени, а не намалението”, поясни Богомил Николов от Асоциацията на потребителите.

Възможно е да се справим с най-примамливите и луксозно опаковани, но неизгодни подаръци. Възможно е три продукта от един и същи клас да излизат по-евтино като се закупят поотделно, отколкото в комплект.

Според специалистите интернет идва на помощ в битката между потребителя и търговеца по празниците. „Всеки със смарт телефон може да сравни офертите за минути, дори без да излиза от даден магазин”, казват специалисти.

В последните почивни дни преди Коледа всички молове и магазини в София бяха препълнени с хора.