Липсата на асансьори и рампи прави някои от старите станции на подземната железница недостъпни за майките с детска количка.

Катя Стефанова например е избрала метрото като средство за превоз, трябва да пребори няколко сериозни пречки.

„Подлезите не са обособени така, че да може с количка лесно да се използват. Релсите, които са поставени, не са удобни за модела количка, който използвам, тъй като тя е триколка и винаги трябва да тегля на две гуми, което е цялата тежест за всичките 50 стълби”, казва Катя.

Ако някой все пак й помогне да свали количката до метростанцията, тя трябва да преодолее още 26 стъпала, за да стигне до перона на подземната железница.

От ”Метрополитен” обясняват, че през януари следващата година, три от старите метростанции - Сливница, Западен Парк и Константин Величков, ще бъдат оборудвани с асансьори, които да улеснят достъпа до тях от ниво тротоар до ниво перон.

За метростанции Люлин и Вардар обаче, това не е предвидено.

„Майките с колички за съжаление, не са елемент от наредбата за достъпна среда. Майките с колички се предполага, че са физически здрави и биха могли да преодолеят по тези релси, които се слагат, съответните нива на подлезите или в случая на метростанциите”, каза началникът на управление „Инвестиционна дейност" Стефан Дерменджиев.

От столичния метрополитен обясняват, че при строежа на станциите, улеснения за достъп се изграждат само на входа, на който се очаква потокът от пътници да е най-голям.