Да се приеме най-сетне новият закон за училищното образование, преди да е остарял преждевременно. За това настояват специалисти от неправителствени организации, които вече работят за промяна в качеството на образованието.

За тези хора новата култура на учене и преподаване е ежедневие. А каузата им - успехът и щастието над децата.

„Учениците трябва да имат определени знания и умения. И това, което за мен е особено важно, е да ги уча на умения. И изобщо наистина да се научат да мислят и да се оправят с различните информационни потоци, а в съвременния свят те са ужасно много”, обяснява Емил Джасим.

Ключът към ученическия интерес - предизвикателство и поощрение.

„Точно тази комбинация между предизвикателство и положителна обратна връзка, от която ти изпитваш радост от ученето, всъщност води до много по-дълбоко разбиране на материала”, допълва Явор Джонев.

Джъмпмат, сугестопедия, интернет образователни платформи - част от новите подходи, които се харесват на учениците. За новите подходи обаче, трябват смели учители и директори, които да ги приложат.

„Това е една от големите ми болки, че въпреки това, че има много отдадени хора, самата рамка на образованието в момента не позволява дори на тези отдадени хора да реализират техния потенциал за преподаване”, коментира Теодор Василев.

Кога най-после ще бракуваме системата с изтекъл срок на годност и как да върнем на децата щастието от ученето? „На училище с любов” - възможно е, в bTV Репортерите в 19.30 часа!