Над 104 млн. лева са дарени за благотворителност в България през 2011 година, сочи анализ на Българския дарителски форум.

Благотворителността в страната ни през последните години става все по-мащабна. Това сочат сравнените на данните между 2011 и 2010 година, когато даренията са малко над 99 милиона лева.

Компании, фондации и граждани все по-често насочват даренията си към сферата на образованието, което измества доскорошния фокус от сфери като здравеопазване и социални дейности.

През 2011 година са проведени най-много дарителски кампании за лечение на лица под 18 години.

Фондациите традиционно остават основния дарител в сферата на човешките права и гражданско общество, независимо, че през 2011 г. те бележат повече от 40 на сто спад в предоставените дарения.

С повече от 35% са намалели и дарителските СМС-и и обаждания за всички проведени
кампании през 2011 г. - 1 424 000 СМС-а. Това се дължи на най-вече на липсата на мащабни и спешни хуманитарни и социални публични кампании, каквито е имало през 2010 г., сочи още анализът на Българския дарителски форум.

Над 59 милиона лева са дарили корпорациите през 2011 година, което е ръст с 26% сравнение с 2010 г.

Бизнесът е направил най-много дарения за бюджетните предприятия - 25 623 038 лв., което е 42,80% от всички дарения общо. След това са тези за юридическите лица с нестопанска цел с 15 350 551 лв.(25,64 на сто) и такива за здравните и лечебни заведения с 7 875 269 лв.(18,40 на сто).