Практиката, забравена от повече от 20 години, се възражда. Начални учителки ще ходят на посещения в домовете на учениците.
Педагогът Теодора Иванова има десетки години педагогически стаж зад гърба си. Въпреки дългогодишната работа в системата, тя признава, че за първи път се сблъсква с толкова умно, но и много чувствително дете като Мони.
След няколко срещи в домашна обстановка Мони вече не плаче и не се страхува в училище, приема съучениците и учителката си като свои приятели.
„Самото дете вижда, че учителят му е приятел и може да разчита на него, тъй като те са заедно, общо взето по цял ден”, казва майката Яна Стоименова.
”Ние не отиваме да инспектираме при какви условия живеят децата, въпреки че обстановката може много да подскаже на родителя”, обясни учителката.
От фондация „Асоциация Анимус” смятат, че този подход е правилен и действа положително на децата.
„Това помогна много на учителите, защото те си промениха мнението към децата, които им „пречат” в час. Разбраха какво се случва с тях у дома”, заяви Надя Кожухарова от фондацията.
Институциите застават зад идеята да се върнат домашните посещения на учителите. „Възстановяването на много преките контакти между учителя и родителя е един предварителен знак за успех на детето”м, категорична бе Ваня Кастрева - началник на столичния инспекторат по образование. Подобно на Мони, още 30 деца са били посетени в домовете им.