Една от фирмите, които отговарят за строежа на магистрала „Тракия”, започна да отстранява част от новоположения асфалт. До абсурдната ситуация се стигна, след като лабораторни проби доказаха, че качеството на пътната настилка е лошо.

Новият супериздръжлив и уникален за България асфалт на магистралата се оказа дефектен. За щастие това се отнася само за около километър от трасето между Нова Загора и Ямбол. Лабораторни анализи са показали, че настилката е с лошо качество и би станала на дупки бързо след пускането на участъка.

„Това е доказано с проби и протоколи и те достатъчно съвестно си го изваждат в момента за тяхна сметка,” коментира председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров.

Въпреки че първоначално фирмата-изпълнител твърдеше, че техните проби на показват отклонения, днес машините започнаха да изрязват прясно положената преди седмица настилка.

„Не знам, сигурно някаква грешка компютърът е направил, лабораторията веднага е възстановила грешката и ние в момента отстраняваме,” каза Полихронис Хапсалис, представител на фирмата.

Проблемният асфалт всъщност е последният пласт, който се полага преди пускането на трасето. По план с началото на активния летен сезон магистрала Тракия трябва да бъде пусната от Стара Загора до Петолъчката, а до края на годината да бъде завършено цялото трасе до Черноморието.

Според разчетите на фирмата-изпълнител отстраняването на дефектната настилка няма да забави завършването на участъка.