Капитан Петър Методиев, снимка Министерство на отбраната

Техническа неизправност или пилотска грешка. Това са версиите за причините, довели до вчерашната авиокатастрофа в Пловдивско. В парламента министърът на отбраната Аню Ангелов обясни, че отпада версията синоптичните условия да са предизвикали падането на машината.

Версията за грешка на екипа в летателния апарат обаче противоречи на думите, изречени на място от министъра непосредствено след инцидента. Тогава Ангелов определи реакцията на двамата пилоти като изключително навременна и адекватна, тъй като успели да насочат машината извън населените места. Такова мнение изказа и ген. Константин Попов, командващ Военно-въздушните сили на България.

Днес пред парламента Аню Ангелов коментира инцидента и поясни, че държавата няма да купува нови изтребители МИГ-29. Всички руски военни самолети от този модел, с които летят българските ВВС, са от 2007 г. Те са преминали през капитален ремонт, след който им е дадена гаранция до 2029 г., каза още министърът.

Майор Илия Дойчинов, Капитан Петър Методиев, снимка Министерство на отбраната

bTV разполага с ексклузивни любителски снимки от момента на запалването и падането на самолета, изпратени в рубриката „Аз, репортерът”. Кадрите се заснети от наш зрител, станал неволен свидетел на разбиването.

Състоянието на двамата пилоти на разбилия изтребител - майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев, е добро. Опасност за живота им няма, съобщиха от Военномедицинската академия в София, където пострадалите бяха транспортирани.

Операция предстои само на капитан Петър Методиев, който е с два счупени прешлена.

„Бих казал, че първото денонощие, което е рисково мина, няма опасност касаеща техния живот", успокои началникът на Клиниката по реанимация във ВМА доц. Николай Петров.

За здравето на пилотите пловдивският митрополит Николай отслужи благодарствен молебен в присъствието на колеги на пострадалите.

Комисията, която беше назначена, за да разследва случая, продължава работата си.

Пилотите на изтребители имат средно по 80 часа годишно във въздуха. За сравнение - другите страни от НАТО осигуряват по 180 часа. Тази година летателните часове в България ще бъдат увеличени с 34 %, съобщи още военният министър.