Проблем с дневните винетки за камиони - превозвачи се оплакаха, че три месеца преди края на годината стикерите са свършили.

Най-потърпевши са шофьорите на транзитно преминаващите ТИР-ове. За да са изрядни, трябва да купуват седмична винетка, която е в пъти по-скъпа.

Само 5 часа са достатъчни на всеки транзитен превоз, за да премине през страната ни. И тъй като транзитните товари са значително повече от вътрешните превози, дневните винетки за камиони са най-търсени... и най-евтини.

Но според превозвачите от няколко дни стикерите липсват и тъй като седмичните са близо 6 пъти по-скъпи, шофьорите масово нарушават закона и карат без винетка, със знанието на превозвачите.

Глобата за липса на винетка е 1 000 лева.

„Ако ме глобят, актът е за моя сметка,” казва Георги Василев, шофьор на камион, който тръгва от Харманли за Капитан Андреево без винетка. „А на границата искат винетка.”

Липсата на дневни винетки поражда спекула, признават превозвачите, които за да са изрядни купуват стикери на черно на по-висока цена.

Проблемът с дневните винетки не е нов. Всяка година по това време стикерите свършват за по няколко дни, понякога и седмици . От граничен пункт Капитан Андреево признаха, че стикерите наистина са липсвали, но увериха, че проблемът вече е решен.