Магистрала „Марица” ще бъде пусната през тази година. Това обяви председателят на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) инж. Стефан Чайков.

Той уточни, че на Лот 1 има известно забавяне и изпълнителят подготвя актуализирана работна програма, с която да представи начина, по който забавянето ще бъде наваксано. По отношение на Лот 2 има внесено искане от страна на изпълнителя за удължаване на срока, който беше 16 февруари. Редица причини, които не са по вина на изпълнителя, се налага удължаване на срока.

Основните причини са пропуснати инженерни мрежи в инвестиционния проект – два високоволтови далекопровода, два газопровода и пет кабела при пътен възел Димитровград, собственост на различни оператори. Тъй като процедурите не са завършени, трасето в обхвата на тези мрежи не е освободено за строителство и това не дава възможност на строителя да завърши в срок”, обясни инж. Чайков.

„Възникна и един проблем с язовир до село Крепост, който поради проблеми в изпускателното съоръжение, наводнява част от магистралата и се е наложило допълнителни мерки да отклонят водата от трасето.

Спестени милиони

Агенция "Пътна инфраструктура" е спестила около 8 млн. лв. от липсата на сняг в страната. Икономиите, идващи от липсата на нужда за зимно поддържане на пътищата, ще бъдат пренасочени към текущи ремонтни дейности.

„Икономията за ноември е около 1,5 милиона лева и за декември е около 2 милиона лева. С тези 5 милиона лева, които успяхме да икономисаме от факта, че обявихме зимно поддържане от 15 ноември, вместо от 1 ноември, стават около 8 милиона лева. През пролетта тези средства ще бъдат инвестирани в текущ ремонт на републиканската пътна мрежа”, обясни инж. Чайков. 

„За ноември са платени 6,1 милиона лева, за декември се разглеждат сертификатите, но очакваната сума е под 11 милиона лева”, допълни той. 

„Успяхме да осигурим нормално пътуване по време на празниците и се справихме с първия снеговалеж през ноември”, каза инж. Стефан Чайков.

Добра 2013г.

„2013 г. беше значително по-добра от предходните години за пътния бранш. Надявам се, че с големите инфраструктурни проекти 2014 г. ще бъде още по-добра”, посочи инж. Стефан Чайков.

Той припомни, че в края на декември Върховният административен съд е излязъл с окончателно решение по отношение на избор на изпълнител на проектирането и строителството на Северната скоростна тангента. В момента се подготвят документите за подписване на договора и очаквам до края на януари договорът да бъде подписан, да започне проектиране и още през април със започване на строителния сезон да започнем работа по този изключително важен обект”, посочи инж. Чайков. „Този обект осигурява връзката между автомагистралите „Тракия”, „Хемус”, Люлин” и направлението Калотина-София. 

Предизвикателството е огромно. Общата дължина на обекта е около 16,5 км, близо 7 км от тях са съоръжения. Има три големи възела. Срокът за строителството е есента на 2015 г.”, добави той.