Великден в Ямбол: Да пазаруваш с баскетболната легенда Иван Чолаков (ВИДЕО)
Един от най-успешните треньори в българския баскетбол пазарува дисциплинирано, според насоките на майка си и жена си
Кохезионният фонд е на стойност 392 млн. евро
Казват, че истинската същност на хората се разкрива, когато са на път. Пътуването е приключение, което може да събира странници, но и да подложи на изпитание всяко приятелство. Дванадесет микро и макро инфлуенсъри от 4 държави поеха този риск, като събраха куфарите и се впуснаха в 10 дневно приключение с непознати в Европа, наречено Cohesion Story Quest.
Разбира се в цялата история има намесени няколко много свежи български лица като рали пилота Данаил Русев от YouTube канала Balkan Drive, продуцентът на проекта Мартин Негрев и Милена Джоргова, която също се присъединява към семейството на Balkan Drive през новия сезон на онлайн предаването. Останалите идват с първия полет от Полша, Нидерландия и Португалия.
Този проект цели да подобри комуникацията на Кохезионната политика на ЕС, като използва нестандартни и иновативни методи и канали за комуникация, които включват работа с нано, микро и макро инфлуенсъри, създаване и разпространение на автентично съдържание в дигитална среда.
Кохезионният фонд е на стойност 392 млн. евро, а участниците успяха да посетят 14 проекта, финансирани от кохезионния фонд, реализирани в 16 града от 4 държави. Инфлуенсърите изминаха 6 279 километра, за да видят, проучат и разкажат историите на промяната. С общ брой от 660 000 последователи в различните социални мрежи от Instagram до TikTok, те успяха да покажат разнообразните проблеми и решения в 4 на пръв поглед тотално различни държави.
Точно поради тази причина пътуването стартира в България, която е исторически в топ 10 на бенефициентите на финансиране от Кохезионната политика.
Първата спирка на дванайсетте инфлуенсъри, наречени още Cohesion Tribe, е в училището „Темелко Ненков” в Перник, където кауза е всеки един от учениците да се дипломира. По думи на директора на училището Марин Никодимов, това ромските деца да останат в училище не може да бъде постигнато само с учебни предмети като математика и литература, затова изкуството е от жизненоважно значение.
"За нас беше много интеерсно как чужденците виждат България, защото осъзнахме, че това как я възприемат има голямо значение от какви държави и култури идват самите те", казва Данаил Русев, за bTV Бизнес Новините.
Следващата спирка е Полша. Със средства от кохезионния фонд на ЕС там са завършени 3 метростанции по едно и също време, което помага за свързването на източната със западната част на града, благодарение на което автомобилният трафик намалява значително. Всяка станция под земята е свързана с нещо разпознаваемо, което се намира на повърхността над нея. Благодарение на емблематичните неонови надписи пътниците знаят къде се намират.
В Нидерландия Tribe-ът се изправя лице в лице срещу проблемите в модната индустрия и борбата местните производители да работят повече за кръгова икономика.
„Исках да променя нещо в модната индустрия. Предизвикателство пред нас е да направим тъканите по-екологични и по-устойчиви. Обикновено процесът на производство генерира много отпадъци, и платовете се изпращат по целия свят. Затова работим с местни производители и се стремим към кръгова икономика.“ сподели основателят на Enschede Textielstad в Холандия, Анамик Костер.
Последната спирка отвежда групата инфлуенсъри близо до океана в страната на мореплавателите – Португалия. Нацията на изследователи представя на групата иновативния си технологичен кампус BLC3, Oliveira do Hospital, чиято средна възраст на служителите е 29 години.
"Чувствахме се като рок звезди и дълго време след като се върнах, ме държеше добрата емоция", разказва като заключение за преживяването си Данаил пред екипа ни.
И това са само част от историите, които инфлуенсърите ще разкажат, защото тяхното приключение продължава.
Един от най-успешните треньори в българския баскетбол пазарува дисциплинирано, според насоките на майка си и жена си
Прогнозата за дъжд не уплаши румънските туристи, които напълниха големите хотели по Черноморието
Луксозните индийските железници, които са част от националната железопътна система на Индия, правят своя дебют през 80-те години на миналия век