1 USD
1.79995 BGN
Петрол
Bitcoin
$65,869.4

Как да оставите лош отзив за ресторант, без да изглеждате като гадняр

Как да оставите лош отзив за ресторант, без да изглеждате като гадняр

Лошите отзиви засягат собствениците на фирми. Трябва ли клиентите да бъдат по-конструктивни в критиката си?

Обратната връзка с клиентите за бизнеса вече се премести онлайн, където свободно можете да обиждате нечии коктейли, без да го гледате в очите. Постоянните анонимни оплаквания в Google добавят стрес в и без това трудните времена за бизнесите.

Тъжното е, че голяма част от рецензиите разкриват повече за авторите, отколкото за заведенията, които те критикуват. Според сайта Yelp 51% от рецензиите на платформата присъждат пет от пет звезди, но някои собственици на бизнеси казват, че ефектът от редките, но жестоки рецензии е по-забележим от добрите. Рецензентите включват заяждане с отделни служители, обиждане на външния им вид или предложение към работодателите те да бъдат уволнени. Лошите отзиви са пълни с всичко - от нецензурни думи до сериозни обвинения в нередности, казва Washington Post. 

Не се заблуждавайте от анонимността

Не позволявайте на предполагаемата анонимност в сайтовете за рецензии да ви насърчава да казвате неща, които не бихте казали попринцип.

В Yelp и Tripadvisor други хора могат да посещават вашия профил и да видят всеки ваш коментар. Ако не искате някой да го прочете, то не го пишете в интернет.

Избягвайте лични нападки

Не забравяйте да бъдете човечни, дори да имате критики към работата на хората.

Ако искате да сигнализирате за лошо обслужване, придържайте се към фактите. Помислете добре, преди да използвате собствени имена (този служител причини ли ви вреда, или просто ви дразни?).

Подробности от първа ръка

Ако майката на приятелката на съквартиранта на братовчед ви е чула нещо лошо за дадено заведение, няма смисъл да го повтаряте. Съсредоточете рецензията си върху неща, които сте преживели сами.

Снимка: iStock
Очаквания и реалности

Клиентите, които плащат, имат право да критикуват, както е установено от Consumer Review Fairness Act през 2016 г., който Tripadvisor и Yelp подкрепят.

Но ако сте ядосани, защото стекхаус не сервира фалафели и веган кухня, това си е за ваша сметка. Преди да започнете да пишете, уверете се, че сте помислили дали бизнесът е доставил това, което е рекламирал. Баровете често са шумни. Не всяко преживяване ще отговаря идеално на вашите вкусове.

Снимка: Getty/Tomekbudujedomek
По-дълго е по-добре... до известна степен

Най-разочароващите отзиви в Google са три звезди без коментар. Е, как собственикът на бизнеса да продължи, за да направи изживяването по-добро в бъдеще? Ако оставяте отрицателна рецензия, не забравяйте да напишете нещо, за да уведомите компанията какво се е объркало. Tripadvisor, например, има минимален брой думи (за да се избегнат подобни на "груби бармани, посредствени коктейли").

И не забравяйте, чувството за хумор също може да помогне.

Кажете на собствениците на бизнес очи в очи какво мислите

Може да се почувствате неудобно да изразите оплакванията си лице в лице. Но това е по-добре, отколкото да използвате паравана на интернет.

Последни публикации

Бизнес Видео Подкаст

Свързани статии

Галерии