Вчера bTV показа как семейството на кмета на Пазарджик Тодор Попов обитава два луксозни апартамента в София на фирмата „Заводски строежи". Тя е собственост на д-р Михаил Тиков – притежател на болница „Софиямед”, в която акушерка преби бебе миналата седмица. Всичко това попълни картината на „селската” къща на Попов за 1,5 млн. лв. с джакузи басейн и фитнес.

Скандалните обстоятелства около кмета и връзките му с други хора обаче не спират тук. Общинските съветници от Пазарджик алармираха за общински дружества, обвързани със същата бизнес фамилия. Оказва се, че за 2014 година тролейбусната фирма на Пазарджик е натрупала рекордни дългове към фирми на частния акционер Тиков.

144 хиляди лева задължения има пазарджишкият „Тролейбусен транспорт" за 2014 година, след като предходната 2013-а предприятието е завършило с печалба от 10 хиляди лева. Любопитното е, че всички борчове са натрупани към фирми на д-р Михаил Тиков. Например, за това, че изпълнителният директор на тролейбусен транспорт е ползвал служебен автомобил, предоставен му от фирма на Тиков, общинското предприятие трябва да плати 38 хиляди лева годишен наем:

Още по-безумни за харчовете за наемане на конферентна зала в гранд-хотел „Хебър”, също собственост на Михаил Тиков. За това общинското предприятие дължи 12 хиляди лева. Тези разходи бяха оправдани с обяснението, че там били инструктирани шофьорите и контрольорите на тролейбусите.

„Тя е зала за 50-80 лева на час. Просто не ми е понятно за какво могат да бъдат ползвани за такава голяма сума през годината „Тролейбусни превози". Не вярвам да са инструктирани. Ако е за инструктаж, спокойно могат да го проведат в една обикновена зала без луксове. Това зала с радио уредба, с мултимедия", обясни общинският съветник Евтим Янев.

Друг любопитен момент е, че „Тролейбусен транспорт” натрупал задължения към фирми на Тиков, за да построи пазар до градската автогара. „Трябвало да бъде построен пазар до автогарата?!? На мен лично не ми е ясно защо „Тролейбусен транспорт" трябва да се занимава с организирането на пазари в този район", коментира и друг общински съветник – Румен Петков.

Най-скандалното е обаче, че частният акционер в „Тролейбусен транспорт" държи конкурентната частна превозваческа фирма, която осигурява автобусния градски транспорт в Пазарджик.

„Автобусите конкурират тролейбусите, покриват линиите на тролейбусите и частното дружество е облагодетелствано от повече приходи от общинското дружество", обясни Тодор Георгиев, който също е общински съветник.

Всяка година община Пазарджик дотира тролейбусния транспорт с 240 хиляди лева. Представителите на общината в борда на директорите отказаха да застанат пред камера.

А кметът Тодор Попов коментира пред общинските съветници: „Изключителен комплимент за мен, че тука такива… последната седмица такива неща се случват. Голям комплимент е, щом такова внимание ми отделят национални телевизии - по половин час - значи сме фактори!".

Въпреки изнесените факти мнозинството на кмета в местния парламент гласува Тодор Попов да бъде избран за представител на общината в „Тролейбусен транспорт". Това трябва да се случи на 5 май.