В железниците трябва да се работи последователно и дългосрочно, а не на парче, защото в противен случай проблемите ще продължат. Това обяви служебният министър на транспорта Николина Ангелкова в „Тази сутрин” след последните инциденти с влакове.

В БДЖ има проблеми, неслучайно започнахме ежедневна работа и дискусия със социалните партньори, както и с ръководствата на двете компании - НКЖИ и БДЖ. Спешно взехме мерки, отбеляза тя, като допълни, че те дават резултат и възможност за координация.

Министърът коментира предотвратения инцидент на гара Безмер с бързият влак от София за Бургас и експреса от Варна за София, като заяви, че става въпрос за човешка грешка.

„Грешка е на стрелочничката. Тук бих искала да благодаря на професионализма на машинистите. Затова тези мерки дават резултат, защото те са свързани с координацията между БДЖ и НКЖИ, между двете дружества, защото именно координираните действия на мерките избегнаха една голяма трагедия”, заяви тя.

Ангелкова обясни, че организацията на движението се е извършвало ръчно, както е на всички гари, където се извършват ремонти. Затова се предприети всички мерки – влиза се например с най-много 25 км/ч, затова и машинистите са успели да предотвратят инцидента, коментира още тя.

По думите ѝ ще има наказани със сигурност. „Всеки трябва да си носи своята отговорност”, отбеляза тя.

Служебният министър призна, че примерите с проблеми са много и затова отново призова за последователна и дългосрочна визия и координирани действия между оператора и между управителя на железопътната инфраструктура, които да помогнат за решаването ѝ.

Тя отбеляза, че има финансов недостиг в железниците, както и навсякъде. „Това е жив организъм, който е болен, и затова нещата трябва да се адресират в своята последователност и отговорност”, каза още Николина Ангелкова.

За проблемния участък на магистрала „Струма” между Сандански и Кулата тя каза, че е изпратено предизвестие на фирмата изпълнител, която не е изпълнила задълженията си и се очаква след избирането на нов строител Лот 4 да бъде приключен от 2015 г. Цялата магистрала до Гърция пък трябва да бъде завършена до 2020 г.