Предизвикалата сериозна полемика кампания за реклама на 50 слабо популярни туристически обекта в България е финансирана от ЕС и първият й клип е бил сниман през зимата, за да не бъдат загубени парите по проекта. Това обясниха в студиото на „Тази сутрин” неговите консултанти.

За клипа се заговори заради участието в него на трудно достъпното Драгоманско блато и факта, че общият бюджет на кампанията е 2 млн. лева, а в тях не влизат пари за социализиране на обектите.

Консултантът Десислава Олованова обясни, че всъщност Драгоманското блато има информационен център и тоалетна... но екипът на bTV не го е намерил заради голямата площ на местността и липсата на табелки, за които отговаря държавата.

„Нямаме нищо общо с тайминга, проектът е много забавен (...) Нямам представа защо проектът е размразен през октомври и зелена светлина за снимане е дадена през декември”, каза тя и посочи, че в пилотния клип са участвали и деца, по нейни думи, за да се компенсира по-непривлекателния вид на бъдещите туристически забележителности през зимния сезон.

По думите на Олованова, общо 1.9 млн. лева ще отидат не само за едно видео, а за изработката на 50 клипа и по 32 рекламни предавания по bTV и други телевизии.

Комуникационният консултант Александрос Цицос обясни, че обектите са подбрани още преди 4 години по проект за насърчаване на вътрешния туризъм, като представители на туристическия бранш, медии и граждани са можели да отправят предложения, чийто брой е бил 320 и след това са били оценени от експерти.

Сред критериите са обектите да са непознати, но с възможност за развитие и в близост до такива с национално значение.