Д-р Десислава Кателиева от Националната асоциация на работещите в спешната помощ смята, че планираната реформа се стопира. „Не мога да разбера защо в XXI век една практика, която е утвърдена от 20 години в Европа не може да стартира в България”, допълва тя.

По думите й системата трябва да се промени, за да може науката да оценява колко спешен е един пациент, а не самия пациент. „Смъртни случаи ще има докато стандартът по спешна медицина не може да се приложи. Ако имаше добре организирана комуникация между телефон 112 и телефон 150 спешните случаи щяха да са кодирани като код червено и веднага да бъде изпратен специалист”, допълва Кателиева.

По повод трите смъртни инцидента на Черноморието, Кателиева поясни, че лекарските екипи са достатъчно, но въпросът е доколко се използват като спешни и колко се злоупотребява с тях.

„Концепция за реформа има, но на практика не може да тръгне, защото непрекъснато някой е недоволен и несъгласен”, допълва тя.

Според д-р Стойчо Кацаров от Центъра за защита на правата в здравеопазването проблемите на спешната помощ не са в нормативната база, а в лошата организация. „Реформата започва и завършва със закупуване на линейки и ремонти на сгради. Липсва цялостна концепция как трябва да се извърши тази реформа”, смята той.

„Със закупуването на линейки и ремонти проблемите в спешната помощ няма да бъдат решени. Като данъкоплатци имаме право на по-добра спешна помощ, но в момента тя е лошо организирана и е откъсната от другата част от медицината, допълва още Кацаров.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement