Буферните паркинги: Има ли поскъпване?
Отскоро за тях се грижи не „Метрополитен”, а „Паркинги и гаражи”
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 1
    0
буферен паркинг
Снимка: bTV

Сигналите за промяна в тарифите на буферните паркинги до станциите на столичното метро предизвикаха огромен интерес вчера.

Основната цел на буферните паркинги е да поемат трафика на автомобили, като шофьорите оставят там колите си, преди да влязат в центъра и да продължат с метрото. Оказва се обаче, че буферните паркинги се полазват просто като паркинги – без да се ползва метрото, а това представлява заобикаляне на правилата.

Отскоро паркингите се стопанисват от „Паркинги и гаражи”, а не от „Метрополитен” и контролът за ползването им беше затегнат.   

Буферен паркинг, без да ползвате метрото? Може, но не безплатноКартите на пътуващите с метрото шофьори ще бъдат проверявани, за да се види дали наистина са използвали градския транспорт

„Доскоро клиенти са доплащали 75 лв. за услугата „Паркирай и пътувай”, свързана с нощуването на автомобилите”, коментира Румяна Милова, директор на „Паркиране и мобилност” в Центъра за градска мобилност.

Програмата „Паркирай и пътувай” основно действа през работното време на буферните паркинги, когато ако се пътува с билет, първите два часа паркинг са безплатни, а после се плаща по 0,50 лв. на час. При използването на персонализирани карти за градски транспорт това дори може да е безплатно.  

Именно затова сега се проверява дали ползвателите на тази услуга наистина са пътували с метрото и ако не са, им се начислява по-висока такса. Така вместо 75 лв. се заплащат 120 лв.

Според обяснението на Милова тази услуга не е нова за „Паркинги и гаражи”, а сега само се предлага на около 20 души, които живеят около метрото и ползват паркинга му.

Основното е паркингът да се ползва от клиенти на метрото, подчертава все пак тя.

Вижте още във видеото:

  • 1
    0
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре