„Супербоул”: Когато футболът стане политика
Рекламистите се опълчиха на американския президент Доналд Тръмп с реклами, засягащи неговата политика
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 2
    0
Супербоул - нещо повече от спорт

Финалът на американския шампионат по футбол, познат още като „Супербоул”, всяка година е изпълнен с противоречиви моменти, като често става арена за политически битки.

Традиционно по време на почивката на мача се излъчват множество реклами, направени специално за „Супербоул”, на различни фирми и кампании, като тази година повечето бяха с „намигване” към противоречивата политика на новия американски президент Доналд Тръмп. Представители на бизнеса в Съединените щати са едни от най-яростните критици на миграционната политика на новия президент, като това ясно си пролича в рекламните клипове.

Това не е първият случай, в който политиката и футболът стават едно по време на „Супербоул”. Миналата година между двете части на играта един от изпълнителите беше американската певица Бионсе. Нейното изпълнение за пореден път скандализира американското общество, тъй като тя и танцьорите й бяха облечени като „Черните пантери” – афроамериканска организация за гражданските права на чернокожото население на САЩ.

По същото време в страната се организираха множество протести под наслов „Животът на чернокожите има значение” след няколко случая на полицейско насилие срещу чернокожи.

Лейди Гага със зрелищно представление на Супербоул (ГАЛЕРИЯ и ВИДЕО)Tя призова за повече толерантност и разбирателство.

Една от рекламите се отличи от останалите – тази на американската марка бира „Бъдвайзър”. Клипът разказва историята на своя създател Адолфус Буш, който пристига в Съединените щати през 1857 г. Там той се запознава със своя бизнес партньор Еберхард Анхуойзер и по-късно заедно създават марката „Бъдвайзър”.

Създателите на рекламата са взели предвид неодобрението на нелегалните имигранти в световен мащаб и при пристигането на Буш в Америка, той е смятан за подозрителен. В рекламния клип той е посрещнат с думите „не изглеждаш като да си от тук”.

Въпреки предразсъдъците, Буш все пак успява, защото „нищо не може да спре мечтите”.

От компанията публикуваха официално изявление, че рекламата не е свързана с последните политически събития в Съединените щати, но въпреки това тя стана много обсъждана в социалните мрежи.

Поддръжниците на Тръмп се обявиха за бойкот на „Бъдвайзър”, като един от тях пише в „Туитър”: Не благодаря. Не ни трябва вашата бира, мнението ви и нелегалните ви имигранти.

Друга компания, която се „противопостави” на Тръмп с рекламата си е „Кока-Кола”. Техният рекламен клип показва хора от различни националности, живеещи в Съединените щати, а като фон върви известната песен „America is beautiful”, изпята на различни езици.

Компанията „84 Lumber”, която се занимава с добив и износ на дървесина не можа да излъчи цялата си реклама по време на „Супербоул”, защото от ръководството преценили, че е „прекалено политическа”.

На нея майка и дъщеря от Мексико вървят пеша към американската граница, където достигат до стена. За щастие, на стената има дървена врата, през която все пак успяват да минат на територията на Съединените щати.

По време на „Супербоул” е излъчена кратка версия на рекламата, като накрая от компанията призовават зрителите да посетят уебсайта им, за да изгледат целия рекламен клип.

Още по време на мача, сайтът на „84 Lumber” се срива от високия интерес.

Световната автомобилна компания „Ауди”, която има свое представителство в Съединените щати, също излъчи реклама с препратка към политиката на Тръмп. В нея малко момиченце се състезава с колички с други момчета.

Зад кадър върви дикторски глас на баща й, който казва „Какво да кажа на дъщеря си? Че дядо й струва повече от баба й? Че баща й струва повече от майка й? Че въпреки образованието, куражът и стремежът й мъжете ще бъдат повече от нея?”.

В края на рекламата на екрана се изписва надпис „Ауди-Америка” е решено да осигури равностойно заплащане при равностойна работа. Прогресът е за всички”, като по този начин компанията се обръща към сексистките изказвания на американския президент Доналд Тръмп.

Изборът на музикант също беше определен като прекалено политически, въпреки че името на Лейди Гага беше известно много преди Тръмп да стане президент.

Гага е отявлен критик на Тръмп, като се включва в множество протести и публични лекции на тема равноправие между половете, правата на ЛГБТ обществото и домашното насилие.

Певицата избра да започне своето шоу с песента „God Bless America”.

Представители на бизнеса се противопоставиха остро на имиграционния указ на Доналд Тръмп, с който беше забранено на хора от седем държави да влизат в Съединените щати.

В резултат на това фирмата „Старбъкс” обяви, че до края на годината ще наеме 100 хил. имигранти на работа във веригите си. Изпълнителният директор на такси услугата „Юбър” беше част от администрацията на Тръмп, но миналата седмица напусна поста си, за да дистанцира себе си и компанията от „анти-мюсюлманския указ” на президента.

  • 2
    0
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре