В Индия се чудят с какво да заменят ненадеждните си МиГ-29
Машините се повреждат при кацане на самолетоносач, поддръжката им зависи изцяло от производителя
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 1
  • 3
    5
МиГ-29К

Сериозно напрежение се трупа между Индия и Русия заради голямото количество проблеми, които създават доставените на азиатската страна самолети МиГ-29, съобщава електронното издание „Дифенз Нюз”. Машините, купени за авиокрилото на единствения действащ индийски самолетоносач, се повреждат твърде често, а ремонтите им се бавят заради задължителното участие на руската страна.

„Искаме самолетите МиГ-29К да бъдат подсилени, защото кацането на палубата на самолетоносача е почти като аварийно кацане и машините се нуждаят от чести ремонти”, коментира представител на ВМС на Индия пред изданието.

По думите му поддръжката на струващите 2,2 млрд. долара самолети е изцяло зависима от Русия. Така при сериозни повреди РСК „МиГ” изпраща свои служители в Индия, но до този момент не е предложила цялостно решение на проблема.

Индия има собствена авиоиндустрия, но без одобрението на конструктора местните специалисти не могат да направят много. „Истината е, че индийските военноморски сили буквално финансираха разработката на този самолет и, ако имаха някаква етика, руснаците щяха да направят така, че всеки проблем да бъде отстраняван безплатно”, коментира пред „Дифенз Нюз” адмирал Арун Пракаш.

Независим одит през миналата година показа, че доставените през 2004 г. и 2010 г. руски изтребители достигат до едва между 21,30% и 47,14% боеготовност. Освен това, за около 6 години от строя са излезли 62% от доставените двигатели.

„След всяко кацане на самолетоносач части от изтребителя се пропукват, чупят или спират да работят. Самолетът отива на ремонт за смяна на компоненти, които често трябва да дойдат от Русия”, посочи Пракаш.

Бидгошч: Какъв е заводът, който ще ремонтира българските самолети "МиГ-29"Гаранциите за българските самолети са същите, които ние предлагаме и на полските военновъздушни сили, заяви директорът на завода Лешек Валчак.

През миналата година Индия обяви, че ще избере с конкурс нови палубни изтребители за бъдещите си авионосци, което, според анализатори, е знак, че военното ръководство на страната е „вдигнало ръце” от МиГ-29К. Сред възможните варианти са „Боинг Ф/А-18Е Хорнет”, „Дасо Рафал М” и шведският „Грипен”.

От РСК „МиГ” коментираха пред изданието, че официални оплаквания от индийска страна не е имало.

Не е ясно дали проблемът ще засегне двустранното сътрудничество по друг още по-амбициозен проект – разработката на изтребител от пето поколение. Става дума за многоцелеви боен самолет, който може да поразява широк спектър от цели с „умно оръжие” извън границата на видимост при всякакви метеорологични условия, като при това остава трудно видим за радарите.

МиГ-29 не можа да кацне на руския самолетоносач, пилотът оцеля"Адмирал Кузнецов" трябва да участва в ударите по противниците на Башар Асад

Проектът датира от 2010 г., като Индия има 50-процентово участие и се очаква двете страни да обменят технологии в областта на „стелт”, високоскоростното прехвърляне на данни и нови производствени процеси. Русия вече напредва по своя изтребител от пето поколение – ПАК-ФА. Индийският му „братовчед” ще е с по-мощни двигатели, още по-малка видимост на вражеските радари и подобрена електроника.

Той ще влезе на въоръжение най-рано след 8 до 10 години, ако партньорството с Русия се запази в сегашния си вид.

  • 3
    5
Още по темата
1 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре