„Ислямска държава” има хиляди последователи в интернет, показва справка в социалната мрежа „Туитър”.

Ключовата дума е пропаганда – позната дори преди Първата на Втората световна война, както и от времето на комунизма. Днес обаче ефектът ѝ е зашеметяващ заради интернет и социалните мрежи.

„Ислямска държава” има звена, които наподобяват държавна организация: финансов съвет, ръководен съвет, военен, такъв, който се занимава със сигурността и с разузнаването. Медийният съвет има за задача пропагандата.

Групировката използва всички възможни ресурси, които предлага интернет. Видеоматериали, заснети с последния писък на техниката, се разпространяват по всевъзможни канали. Материалите почти винаги са придружени с превод на английски, което предполага, че са предназначени за вниманието на Запада.

„Те надминават всички политически партии в света в използването на социалните мрежи. За един ден има 140 туита, в които се споменава „Ислямска държава”, коментира експертът по близкоизточни политики д-р Мохамед Халаф.

На пропагандата на „Ислямска държава” отговори френското правителство. Властите разпространиха видео в опит да пресекат потока на младежи към терористични организации в Близкия Изток. В него се казва: „Ще намерите ада на земята и ще умрете сами, далеч от дома”.

А в същото време „Ислямска държава” вече разполага с онлайн телевизия и радио.

„Те изповядват технологиите на Запада и по този начин говорят с него. Те казват „ние сме много по-силни от вас и можем да използваме вашите постижения”, допълни д-р Халаф.

На този фон днес 8-годишно дете беше повикано с баща си в полицията в Ница заради изказвания в подкрепа на джихадистите. Детето събудило подозренията на учителите, след като отказало да запази минута мълчание за жертвите на атаката в офиса на „Шарли Ебдо”. Според учителите момчето дори изразило солидарност с нападателите.

Адвокатът на семейството нарече разпита на 8-годишно дете на тема тероризъм „пълна лудост”.

Активността на „Ислямска държава” в интернет има две ключови цели – да провокира и да събира повече съмишленици – и двете, изглежда, дават резултат.