„Тръмп казва, че „Фейсбук” е против него, либералите твърдят, че ние сме помогнали на Тръмп да спечели (изборите). И двете страни се разстройват от идеи и съдържание, което не им харесва. Ето какво означава да управляваш платформа, която е открита за всички идеи”, коментира изпълнителният директор на най-голямата социална мрежа Марк Зукърбърг.

Вчера американският държавен глава заяви, че най-голямата социална мрежа в света е „антиТръмп”.

„На тези избори се чу гласът на повече хора, откогато и да било досега – имаше хиляди коментари и дискусии, които не можеше да се случат офлайн. Обсъждани бяха всякакви теми, не само такива, които медиите отразяваха.

Това бяха и първите избори в САЩ, в които интернет беше основният канал, по който кандидатите комуникираха. Всеки кандидат имаше десетки милиони последователи всеки ден”, подчерта Зукърбърг.

Той припомни, че след изборите първоначално е определил като „безумни” твърденията, че дезинформация във „Фейсбук” е можела да повлияе на вота.

Създателят на социалната мрежа оцени сега тези свои думи като „пренебрежителни” и заяви, че съжалява за тях.

„Фейсбук” ще продължи да дава своя принос срещу опитите на правителствата да разпространяват дезинформация и да подкопават изборния процес, подчерта той.

Същевременно стана ясно, че ръководителите на „Фейсбук”, на собственика на „Гугъл” – компанията „Алфабет”, и на „Туитър” са поканени да свидетелстват пред американския Конгрес в рамките на разследването за възможна руска намеса в президентските избори в САЩ през 2016 г., предаде Ройтерс.

Съветник в Сената заяви, че ръководителите на трите компании са били помолени да се явят на публично изслушване в комисията по разузнаване към Сената на 1 ноември.

Комисията в Камарата на представителите също заяви, че очаква изслушване на представители на същите три компании, за „да разбере по-добре как Русия е използвала онлайн средства и платформи, за да посее раздор и да повлияе на нашите избори”.

Поканите за изслушване са поредната стъпка на разследващите конгресмени да получат информация от интернет компаниите, докато разследват мащаба на предполагаемите усилия на Москва да повлияе на миналогодишните избори в САЩ, отбелязва Ройтерс.

Законодатели и от двете партии се опасяват все повече, че социалните мрежи може да са изиграли ключова роля в операцията за влияние на Русия.

„Фейсбук” разкри този месец, че предполагаеми руски тролове са похарчили 100 хил. долара за разпространение в социалната мрежа на рекламни съобщения с политически характер, посредством създаването на фалшиви профили и страници.