„Гугъл” се превърна в най-популярната търсачка в Русия, съобщава онлайн изданието на вестник „Ведомости” като се позовава на ново проучване на пазара в страната.

Традиционният лидер в рунета (рускоезичното онлайн пространство – б.а.) беше местният гигант „Яндекс”. Компанията успешно копираше технологиите и нововъведенията на западните експерти в бранша и бързо ги прилагаше на родна земя, преди конкуренцията да успее да се организира и да ги адаптира за рускоезичния свят.

Новите проучвания показват, че поне 20,5 млн. души използват поне веднъж месечно услугите на „Гугъл”, докато „Яндекс” има по 20,4 млн. потребители за същия период. Трети в класацията е „Мейл.ру” (Mail.ru) с 19,3 млн. посетители.

Ключът към успеха на „Гугъл” в Русия се оказаха мобилните платформи. Все повече хора сърфират в мрежата през своите смартфони и таблети, а там операционната система „Андроид” (Android) насочва потребителите към услугите на американската компания.

Няма да е изненадващо обаче, ако руските власти се задействат и наложат антимонополни ограничения на „Гугъл”. Подобни действия вървят и в Евросъюза, където компанията е заплашена от 3-милиардна глоба.