Представители на технологичните компании „Гугъл”, „Фейсбук” и „Туитър”се явиха пред американския Конгрес, за да дадат показания за разпространението на платени от Русия неверни или подвеждащи информации в техните платформи по време на президентските избори в САЩ миналата година, предадоха ДПА и Асошиейтед прес.

Водещият адвокат на „Фейсбук” Колин Стреч призна пред подкомисия на правната комисия на Сената, че близо 126 милиона американци са били изложени на влиянието на пуснати от Русия публикации в социалната мрежа между януари 2015 и август 2017 г.

„Гугъл” заяви, че свързаната с Кремъл Агенция за изследване на интернет е качила над 1100 видеоматериала в „Ютюб”, а „Туитър” каза, че е открила повече от 2700 профила, свързани с тази организация.

Технологичната компания заяви също така, че установената в Санкт Петербург агенция е използвала инструменти за автоматични съобщения, за да разпространява туитове в платформата, а по време на изборите в нея са се появили 131 000 такива съобщения.

„Гугъл”, „Фейсбук” и „Туитър” защитиха предприеманите от тях мерки за сигурност и обещаха, че ще положат повече усилия, за да спрат злоупотребата с техните платформи от чужди държави.

Представители на трите компании ще дадат също така показания пред комисиите по разузнаване на Камарата на представителите и на Сената във връзка с разследванията на Конгреса за руска намеса в американските избори.