Компанията Google започна да прилага новите правила за съхранение на лични данни. Седми ден тя съхранява нашите предпочитания при търсене, в мрежата за споделяне на видео - YouTube, статусите, които пишем в социалната мрежа " Googlе+ ", дори съдържанието на нашите имейли. И ги съхранява в единна база данни. Компанията казва, че целта е търговска.

Всяка търсачка съхранява предпочитанията ни под някаква форма. Когато я използваме или искаме да гледаме клип в YouTube, имаме чувството, че страницата вече "знае"какво ще напишем.

Google обаче отдавна не е само търсачка

В продължение на седмици, малък надпис на търсачката ни подканваше да прочетем новите правила за ползването й. Малцина са тези, които го направиха. Но недоволните вече са хиляди - и от двете страни на океана.

"Това, което направи Googlе прекърши доверието на потребителите. Сега те казват - ние искаме да знаем всичко, което правите с нашите услуги и да събираме тази информация на едно място, за да я използваме за маркетинг", каза Марк Ротенбърг, Център за електронна поверителност, САЩ.

Българският специалист доц. Георги Димитров (фондация „Право и интернет”) пояснява, че Googlе прави това, за да може да насочва рекламата си по-прецизно към всеки от нас.

"Въпросът е - дали е законосъобразно събирането на тази информация и дали законно се обработва”, коментира доц. Димитров. По думите му, според българското право, властите имат възможност да изискат от доставчика всяка събрана информация.

Googlе обаче може да се препъне сериозно в Европа

Френските власти вече излязоха със становище, че новата политика на компанията нарушава европейското законодателство. Доц. Георги Димитров поясни, че събирането на информация не става без съгласието на потребителя.

Изборът е ваш

Ако не искате да знаят нещо за вас, просто не го пишете в Googlе. И не си правете илюзията, че в интернет може да сте анонимни.

И така - ако напишете имейл пощата на Googlе, че Баселона ще смаже Байер Леверкузен, след няколко часа приемате, че пощата ви може да бъде затрупана от реклами за хотели в Барселона.

Над 300 милиона души правят над 2 милиарда търсения в Googlе всеки ден. Дали тези цифри ще намалеят от съображения за виртуална сигурност ще стане ясно в следващите месеци.