Онлайн продажбите на банския костюм за жените от мюсюлмански произход - буркини, са скочили с цели 200% след забраната им във Франция.

Голям процент от продажбите отиват при жени от други религии, тъй като той покрива тялото и не се налага ползването на слънцезащитни продукти, твърди Ахеда Занети, дизайнерка на специалния бански костюм. Според нея той олицетворява свободата и свободния начин на живот.

От търговската верига за дрехи „Маркс енд Спенсър” също отчитат значителен ръст в продажбите на буркини и разказват, че пролетно-лятната им колекция е напълно изкупена.

От „Зара” и „Манго” също представиха специални колекции по случай празниците за Рамазан Байрам, а миналата година „Ейч енд ем” за пръв път показаха в рекламната си кампания модел, който носи хиджаб.

Неотдавна властите в няколко френски града забраниха носенето на буркини на плажа, като определиха облеклото като неподходящо и незачитащо добрия морал. Дебатът около носенето им се изостри значително заради смъртоносните атаки, причинени от ислямисти през последните две години.