Техническият университет в София се подготвя за поредното си участие в екомаратона на „Шел” в Лондон. Тази година отборът, който се състои от осмина студенти и двама преподаватели, разполага и с по-голям бюджет – 50 хил. лв., осигурени от спонсори.

Състезанието започва на 27 юни и ще продължи до 3 юли. Това издание на надпреварата ще се проведе нова писта, която поставя повече предизвикателства през участниците – заради денивелацията по трасето.

Целта на състезанието е всеки отбор да измине дистанцията от 17,6 км за по-малко от 43 минути. Това означава, че автомобилите трябва да се движат с минимална средна скорост от 25 км/ч.

Основната цел обаче е икономичното шофиране: победител ще стане отборът, който успее да измине това разстояние с най-малък разход на енергия.

Досега студентите от Техническия университет два пъти са печелили второто място и сега се надяват да вземат златото.

Снимка: БГНЕС

Българският автомобил има мощност от 1 кВт. Той развива до 60 км/ч, но създателите му ще се стремят да не вдигат повече от 35 км/ч, тъй като над тази скорост консумацията на енергия рязко се повишава.

Почти всичко в този автомобил е уникално: окачването, кормилната система, носещата конструкция, рамата и купето са единствени по рода си.