Емил Хърсев: В голям процент от банковите измами е замесен и клиентът
Въпреки това трезорите обикновено възстановяват парите, като паралелно провеждат и разследване
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 2
    1
В Отпечатъци: Емил Хърсев за Гърция и анализатори за изборите

Принципът е, че когато даден човек сложи парите си в банката, той е сигурен, че ще си ги получи – без значение какви измами извършват служителите. Това подчерта финансистът Емил Хърсев в студиото на „Тази сутрин” във връзка със скандала с футболиста Мартин Петров. Неговите сметки се оказаха опразнени от личния му банкер.

„Частното банкиране у нас няма нищо общо с качеството на истинското частно банкиране – например, в Швейцария”, отбеляза Хърсев. По думите му навсякъде финансовата институция би трябвало да отговаря за действията на своите служители: „Банката трябва да те предпазва, а не да ти казва „Ама ти си подписал!”. Това обаче е само „морално правило”.

Откраднаха близо 4 млн. лева от Мартин ПетровФутболистът подал сигнал в прокуратурата заради измама от страна на бивша банкова служителка

„При над 90% от случаите банката възмездява клиента, включително и когато има съмнения за неговото съпричастие. Редно е да се заяви „Ние сме готови да понесем вредата, искаме междувременно да проверим дали самият клиент е съучастник на нашия служител”, обясни Хърсев.

По думите му подобни ситуации има в голямо количество и в по-развити държави, като общият годишен обем на измамите с банкови инструменти се изчислява в милиарди.

„Статистиката е такава, че в много големия случай на подобни обири документални, всъщност се оказват замесени и двете страни”, посочи той. По думите му клиентът се оказва съучастник в около 80% от случаите.

  • 2
    1
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре