Всеки ден във всеки магазин от големите търговски вериги се регистрира кражба. Пикът на посегателствата е през декември и януари.

От сектора са сметнали, че загубите от кражби за една година са 0,15 процента от оборота, като това представляват над 6 милиона лева. Всеки ден се регистрират по над 400 кражби.

Боян Михайлов разпознава от далеч недобросъвестните клиенти. За 7 години като ръководител на отдел „Сигурност” в една от най-големите вериги магазини, профилира средностатистическия крадец като мъж на възраст между 18 и 45 години: „Не можем да ги определим като бедни или хора, които имат нужда. Една голяма част от крадците са професионално заинтересовани”.

Най-атрактивни и за професионалистите, и за аматьорите, са алкохолните напитки, козметичните продукти, млечни и шоколадови изделия, както и кофеиновите напитки. Подбират се както часовете за извършване на престъплението, така и местата.

Най-често откраднатото се прикрива с други стоки или с дрехи. Тенденцията показва, че все повече крадци са жени, а средната стойност на всяка предотвратена кражба е 15 лева. 

Освен от кражби загуби търговците търпят и от клиенти, които се хранят, докато пазаруват или имитират, че пазаруват. Специалистите по сигурност дори разказват, че не са рядкост случаите родители да поощряват децата си да похапват от насипните стоки, най-чести ядки и бонбони.