Загиналият кап. Георги Анастасов ще бъде повишен посмъртно в звание
Благодарение на професионалните му качества, животът на другите двама членове на екипажа е спасен, Каракачанов
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 1
    0
Георги Анастасов
Снимка: Министерство на отбраната

Тъй като благодарение на професионалните качества на загиналия при инцидента с военния хеликоптер кап. Георги Анастасов, животът на останалите двама души от екипажа е спасен, министър Красимир Каракачанов е издал заповед за неговото повишаване в звание посмъртно от капитан в майор макар. Това каза той в предаването „Тази събота” на bTV.

Почина Георги Анастасов, капитанът на катастрофиралия вертолет „Пантер”Хеликоптерът, който е от състава на Военноморските сили (ВМС), падна днес в Черно море по време на учение

Каракачанов допълни, че се е обадил лично на бащата на загиналия капитан, изразил е своите съболезнования. Министерството на отбраната поема всички разходи по транспортирането на семейството до Варна, което е от Ямбол, както и разходите по погребението.

За Варна още вчера са отпътували заместник-министърът Величков и вицеадмирал Евтимов, които да се запознаят на място със ситуацията, допълни Каракачанов.

Хеликоптер „Пантер” на ВМС падна в морето, командирът загинаРанени още двама от екипажа

По инцидента работи група от Военна полиция и Военноморския флот, те ще кажат подробностите, след като привършат проверката, обясни министърът.

Какво се е случило, за да се стигне до инцидента?

"Това, което е ясно до момента е, че по време на морско учение „Черно море” 2017, в което са участвали хеликоптери „Пантер” от военноморските сили, се е провеждала стрелба по морска цел. Хеликоптерът е извършил успешно стрелбата, след което е трябвало да се отправи към брега", допълни Каракачанов.

Захождайки пред кораба, перката на вертолета е закачила пилона, на който се окачват знамената, пилотът обаче е овладял хеликоптера и се е отправил към брега. Но явно в следващите минути апаратурата подава сигнал за проблем, той обръща хеликоптера и го приближава обратно към кораба, за да може да бъде приводнен във водата близо до кораба, за да могат по-бързо и по-ефективно да работят спасителните екипи, които вече са се задействали по това време, обясни още министърът.

"Много бърза и професионална работа на спасителните екипи от флота, но при падането на хеликоптера във водата – тук вече се изяснява причината как двама от екипажа са успели да излязат, а самия пилот кап. Анастасов не е успял. Това ще го кажат следствените действия.

Пострадалите при инцидента пилоти са в стабилно състояние, контактни са и с добри жизнени показатели, съобщиха за bTV от Военноморската болница във Варна.

Пилотите, пострадали при инцидента с хеликоптера, са в стабилно състояниеТе са контактни и с нормални жизнени функции, съобщиха от Военноморската болница във Варна

На практика, овладявайки хеликоптера и връщайки го обратно към кораба, със своите действия той е дал възможност на своите двама колеги да се спасят", допълни Каракачанов.

В коментар на думи на президента Румен Радев след инцидента вчера, че българските пилоти имат нальот поне три-четири пъти по-малък от стандартите на НАТО за безопасен санитарен минимум, Красимир Каракачанов заяви, че няколко часа след подобен инцидент, когато все още нищо не е ясно, да се правят подобни изказвания е несериозно:

„Първото нещо, което трябваше да се направи поне във вчерашния ден е да се запази една минута мълчание в памет на загиналия български пилот.

По думите му, от проверката, която е разпоредил, става ясно, че кап. Анастасов за миналата и тази година е имал достатъчно часове нальот и е действал изключително професионално не само по време на учението и при стрелбите, но и по време, когато се е получил инцидента при овладяването на хеликоптера.

„Не може да се каже в конкретния случай, че инцидентът и жертвата, която сме дали е въпрос на неподготвеност на екипажа. Затова мисля, че все пак в тази ситуация и човещината, и професионализмът изискват малко повече мълчание преди официалната комисия да се произнесе със своите данни.

Затова мисля, че все пак в тази ситуация и човещината, и професионализмът изискват малко повече мълчание преди официалната комисия да се произнесе със своите данни.

По отношение на състоянието и на авиацията ни, и на другата ни бойна техника – това са проблеми хронично недоглеждани през последните 25 години и не приемам подобен упрек към едно правителство, което е на 30 дни, и към Министерството на отбраната, което ръководя в момента, защото това, което се опитваме да правим от първия ден, когато сме поели ръководството в МО, точно това са темите, които ние разискваме".

На призива на президента да не се протака повече, тъй като има решение на Народното събрание, и да се дадат пари за самолетите, Каракачанов отговори:

„Пари за самолети и за два нови патрулни кораба са определени с решение на Народното събрание. Само че аз ви задавам другия въпрос – ако ние в един бърз порядък, на бегом, както се казва в армията, изхарчим 2 млрд и 400 лв. няма ли цялото общество отново да ни зададе въпроса – а защо подходихте към този или онзи самолет, към този или онзи потенциален изпълнител на поръчката за патрулните кораби. Става дума за 2 млрд. и 400 лв. народни пари и не е въпросът да се дава зор и на бегом да се решава този проблем.

Никой не иска да заменя старите самолети МиГ-29 с други стари самолети. Това е категорично и е ясно. Второто нещо, самите самолети МиГ-29, които функционират, и другите, които са замразени, които са консервирани, това са самолети, които по никакъв начин не са техника за изхвърляне".

Не е съгласен, че битката е между авиаторите и лобистите, каза Каракачанов. Категоричен беше не е бил подложен на лобистки натиск и няма да позволи да бъде подложен на никакъв натиск от никой.

Отношенията си с президента Румен Радев Каракачанов определи като нормални.

  • 1
    0
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре