Версия: Тежките травми при катастрофата край Микре говорят за липса на предпазни колани
Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват, коментира Владимир Тодоров
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 0
    0
Камион
Кабината на вторият автомобил, пострадал в катастрофата – камионът Снимка: bTV

Травмите на пострадалите при катастрофата край Микре – лицево-челюстни наранявания и множество счупвания, говорят за вероятна липса на предпазни колани, коментира в студиото на „Тази събота” Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадали при катастрофи.

„Една част от автобусите не разполагат с предпазни колани, а в тези, които имат, коланите често не се ползват. Много подценяваме коланите. И докато на предните седалки на леките автомобили употребата им е 90%, на задните неупотребата им е 80%”, посочи още той.

Тежко е състоянието на жена, пострадала при катастрофата край МикреНай-сериозно ранените бяха транспортирани във ВМА още снощи

Трудно е да се коментират причините за тежката катастрофа в момента – може да е била свързана с пътя, с превозното средство, да е по вина на някой от водачите, вероятно на автобуса, или пък да е свързана с моментното му състояние, коментира експертът Алекси Стратиев, бивш директор на КАТ.

И двете превозни средства имат тахошайби, по които може да се установи каква е била скоростта при момента на удара, посочи Тодоров.

Ловеч е областта с най-тежка пътно-транспортна обстановка в страната – над 190 загинали на 1 млн. души, докато в София са 40 на 1 млн., отбеляза Стратиев.

Трябва да има много повече камери и инфраструктурата да бъде безопасна, смята пък Тодоров. По думите му например сериозен проблем е непремахването на пътни знаци, които вече не отговарят на реалната обстановка – някога може да е имало причини за различна организация на движението, които са отпаднали, но знаците са останали – защото за това трябва да се направи одит на пътя, да се подпишат няколко души, а струва и пари – въпрос на бюрокрация е.

9 жертви след челен удар между бус и камион край МикреВ буса, участник в катастрофата, са пътували хора от Центъра за социална рехабилитация и интеграция за незрящи в Перник, които се връщали от обучение в Дряново

Тодоров препоръча на пострадалите при катастрофата край Микре и на наследниците на загиналите да се заредят с търпение, защото нашата разследваща система е много бавна. Той даде пример с друга катастрофа, при която вече една година делото е на фаза досъдебно производство, защото не може да излезе една експертиза.

2111501316.jpg
Снимка: bTV

Относно обезщетенията Тодоров посочи, че има две застраховки – на местата в превозното средство и гражданската отговорност на виновния водач.  

Пострадалите и наследниците трябва да се обърнат към компетентни специалисти, призова Тодоров. Трябва да събират медицинските документи, както и документи за разходите по лечението си. Сега ще ма наказателно дело, което да определи виновния, после започват процедури по застрахователните казуси, описа процедурата той.

Вижте още във видеото:

  • 0
    0
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре