В Министерството на транспорта има предложение след изкарването на шофьорски курс и преди изпита курсистите да имат право да шофират с разрешително и придружител.

Снимка: bTV

Всяка идея трябва да разрешава проблем, а не да създава пет нови, коментира Настимир Ананиев от Института по пътна безопасност. Предполагам, че идеята идва по линия на Европейската комисия и плана 2011 – 2020, в който се казва, че трябва да се работи с младите водачи и да им се дава възможност да получат повече опит преди полагането на изпит. Споменава се обаче са френския модел, но се хваща от края на закона, а той включва обучение още от детската градина със сертификати, посочи той.

Снимка: bTV

Говори се как в Щатите има еди-какво си обучение, само че това младо момче, които ги лансира тези неща – главният секретар на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, не спомена, че в САЩ има три степени на обучение и за всяка има ограничения, каза Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто- и мотоподготовка.

Снимка: bTV

Тези предложения пристигат от някаква междуведомствена група, в която няма нито един представител на хората, които се занимават с обучение на водачи в държавата, посочи той.

Ананиев обърна внимание, че непрекъснато се говори за новия Закон за движение по пътищата, но не се дава конкретиката. В момента се хвърля димка и не се знае какво се случва. Какво правим със застраховката, по пита той и посочи, че тя е на колата, докато в други страни, където има предлагания модел, тя е на шофьора и той може да прибави лице до 21 години към нея.

Снимка: bTV

Не е изяснено и кой носи отговорност при нарушени или инцидент. „Тази част не е изяснена, защото хората, които го предлагат, не са в час“, заяви Иванов.

Вижте целия разговор във видеото: