Рекламният ни клип на България: София е в Мордор, но не развъждаме орки
Видео с тези твърдения рекламира столицата ни като възможно седалище на Европейската агенция по лекарствата
  • Последни
  • Най-четени

Коментари: 0
  • 0
    1
България
Снимка: Стоп кадър/ YouTube

Министерството на здравеопазването публикува видеоклипа, с който София кандидатства за седалище на Европейската агенция по лекарствата (European Medicines Agency, EMA). Сега седалището ѝ е в Лондон, но агенцията трябва да си намери нов дом, след като Великобритания излезе от ЕС, което се очаква да стане през 2019 г.

Кандидатурите бяха приети в началото на месеца и заедно с нашата столица желание да приемат агенцията изявиха още 18 европейски града.

Българската кандидатура беше сериозно критикувана като набързо направена и доста невзрачна – докато повечето кандидати се бяха постарали с обемни и визуално примамливи презенации, дори отделни уебсайтове и специално направени за случая видеоклипове, кандидатурата на България се изразяваше в административен текст от четири страници и зле сканирано копие на писмо от премиера Бойко Борисов (две страници на български език, плюс още две превод).

България иска европейска агенция в София21 държави от ЕС кандидатстват за седалище на двете агенции на ЕС, които в момента са базирани във Великобритания

ЕМА има близо 900 души персонал, а сред най-важните условия, на които трябва да отговарят кандидатите за бъдещото ѝ седалище, бяха наличие на сграда, която може да поеме работещите в нея; достъпност на новото място; наличния на образователни възможности за децата на служителите, наличие на здравни заведения и възможности за трудова реализация на членовете на семействата им и др.

„Скъпа ЕМА, ти не ме познаваш, защото съм в другия край на континента. Ако си представим картата на Средната земя, ти би била в Графството, а аз – в Мордор. Разбира се, ти не си хобит, а ние не развъждаме орки”, се обяснява в клипа в който София говори в първо лице на ЕМА.

Така и не става ясно защо здравното министерство е решило да направи аналогия с романа „Властелинът на пръстените” на Дж. Р. Р. Толкин.

До края на видеото дикторски глас изрежда хубавите страни на столицата ни и на цялата държава, и клипът доста повече на напомня на туристическа реклама – виждат се познати именно от клип на Министерството на туризма кадри на природни забележителности, археологически обекти и, разбира се – рози.

Състезание за най-добро видео в туризма: България – люлка на цивилизациятаС този клип страната ни се представя в надпреварата на Световната туристическа организация на ООН

София обяснява на ЕМА, че древните са я наричали Сердика, което значи „сърце”. Стига краят на клипа да не реферираше обратно към това („Домът е там, където е сърцето”), щеше да е просто досадна етимологическа грешка. Сердика и сърце нямат много общо (Сердика е кръстена по името на тракийското племе Серди), докато друго име на София – Средец, има известна връзка със сърце (в повечето славянски езици името на този орган е свързано с централната  му, средищна, роля в човешкото тяло).

Клипът представя и бъдещия дом на ЕМА, ако все пак София спечели надпреварата за домакинството – това ще е „София тех парк”, който в клипа също говори в първо лице: „Аз бързо се превърнах в регионално средище на начален и рисков капитал за много млади предприемачи в ЕС. Много от тях намериха подслон тук ”. В повечето случаи през последната година обаче „София тех парк” влиза във фокуса на медиите с други новинарски истории.

Шефът на „Уолтопия” към „София Тех парк”: Объркали сте се, ама яката!От управата на Тех парка също реагираха с отговор до медиите

София има „добре развита мрежа от здравни заведения с 30 болници и още 9 университетски болници”, има и големи фармацевтични компании, както и възможности за срещи с научни работници на различни форуми, твърди още клипът, докато във видеото текат кадри от годишната дигитална конференция „Уебит”.

Освен София, за седалище на ЕМА кандидатстват още: Амстердам, Атина, Барселона, Бон, Братислава, Брюксел, Букурещ, Копенхаген, Дъблин, Хелзинки, Лил, Милано, Порто, Стокхолм, Малта, Виена, Варшава и Загреб.

В голяма част от видеоклиповете има припокриващи се елементи като: местни забележителности и местно поводи за гордост; транспорт (както международен, така и в града); училища; храна; настаняване; сигурност; туризъм и свободно време; наличие на фармацевтична индустрия; плавност при преместването на седалището на агенцията.

Вижте някои от клиповете на другите участници в надпреварата: 

Порто

Милано

Хелзинки

Дъблин

Стокхолм

Бон

Копенхаген

Малта

Букурещ

Амтердам

  • 0
    1
Още по темата
0 Коментара
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре